© Sungjun Yoon




On the riverside connected to the reed square of Heyri Art Village, there is a gallery cafe and an independent work space for the client's children. 265 Step Gallery, located between the circular road where vehicles turn and the pedestrian passageway, focuses on the relationship between the village and nature created by the large platinum tree located on the circular road and the view open to the north.




© MasilWIDE(Yongsu Kim)




The building looks like two different types of mass attached together. This is caused by cracks that were naturally formed through the process of being divided and combined according to the internal program. The shape that appears to be divided separates the interior space from the cafe, the work space, and the residential space. On top of the café and work space, there is a place where you can see the use of a different exterior space. It's the roof-floor sloping terrace. The Heyri is subject to the 12m building height limit, which is a sloping terrace built within these height limits, is a place that gives cafe users a new view inside Heyri, and makes their relationship with the site closer.




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In addition, the architect intended that the combination and division of the two masses could be constructed through textures and overlapping of mass at various points, including walking passages, circular roads, and bridges in the stream. This is the wish of architects who are working as the root element of the special identity of Heyri Village and architects who want to strengthen their architecture.




© Sungjun Yoon




The ground floor consists of a kitchen and a cafe, and a work space and a small exhibition space are located on the second floor through different vertical lines. Each space on the second floor is reconnected around the slope terrace, and on the third floor there is a small residential space for the family.




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265스탭갤러리

헤이리예술마을의 갈대광장과 연결되는 하천변에 갤러리 카페이자 건축주의 자녀를 위한 독립적인 작업공간인 265스탭갤러리가 위치한다. 차량이 돌아 나가는 원형도로와 보행통로 사이에 위치한 건축물은 원형도로에 자리잡은 큰 플라타너스나무와 북향으로 개방된 조망으로 인해 생성되는 마을 및 자연과의 관계에 초점이 맞춰져 있다.




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건축물은 형태가 다른 두 개의 매스가 붙어있는 것처럼 보인다. 이는 내부의 프로그램에 따라 나눠지고, 합쳐지는 과정을 거치면서 자연스레 형성된 틈새에서 비롯된 모습이다. 구분되어 보이는 형태는 내부 공간을 카페와 작업공간, 주거공간을 구분한다. 카페와 작업 공간 위에는 색다른 외부 공간의 활용도를 볼 수 있는 곳이 마련되어 있다. 바로 지붕층 경사 테라스다. 헤이리는 건축물 높이제한이 적용되는데, 이러한 높이 제한 안에서 만들어진 경사진 테라스는 카페를 이용하는 사람들에게 헤이리 안에서 새로운 풍경을 선사하는 장소가 되며, 이 대지와의 관계를 긴밀하게 만든다.




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또한, 건축가는 2개의 매스의 결합과 분절은 보행통로, 원형의 차도, 하천의 다리 등 다양한 지점에서 텍스쳐, 매스의 중첩 등을 통해 서로다른 인상이 구축될 수 있기를 의도했다. 이것은 헤이리마을이라는 장소가 가지는 특별한 아이덴디티의 근원적 요소로 작동하고 있는 건축가와 건축이 더 강화되기를 바라는 건축가의 바람이다.




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지상 1층은 주방과 카페으로 구성되어 있으며 서로 다른 수직동선을 통하면 2층에는 작업공간과 작은 전시공간이 마련되어 있다. 2층의 각공간은 경사테라스를 중심으로 다시 연결되며, 3층에는 가족을 위한 작은 주거공간이 위치한다.










SECTION





1st FLOOR PLAN





Architects   9DIRECTORS&COMPANY + 9ARCHITECTUS

Location   Heyrimaeul-gil, Tanhyeon-myeon, Paju-si, Gyeonggi-do, Republic of Korea 

Program   Cultural facilitiy, Commercial facility 

Site area   461.60m²

Building area   226.40m²

Gross floor area   485.61m²

Building scope   3F 

Building to land ratio   49.05% 

Floor area ratio   105.20% 

Design period   2015. 11 - 2016. 4 

Construction period   2016. 4 - 11 

Completion   2016. 11 

Principal architect   Joori Chun, Sungjun Yoon 

Project architect   Jiyoon Park 

Design team   Hyunyeong Ko 

Structural engineer   STENC 

Mechanical engineer   Corporation Kunchang Engineering 

Electrical engineer   Corporation Kunchang Engineering 

Construction   Chanhee Lee 

Client   Chanhee Lee

Photographer   MasilWIDE(Yongsu Kim), Sungjun Yoon




해당 프로젝트는 건축문화 2020년 9월호(Vol. 472)에 게재 되었습니다.

The project was published in the September, 2020 issue of the magazine(Vol. 472).




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