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POP UP BOX: Where's Wally?

At the main front entrance, "Lightning McQueen", the main character of the Disney animation Cars welcomes children with a curious look at the door. In the POP UP WINDOW as a protruding architectural decorative element of the building, the life-size Batman figure and Legos attract the children's attention. The POP UP WINDOW serves as a paging function that displays the main products of each floor. Along with this function, the building's protruding mass itself is an architectural element that draws attention. It can be seen as a facade dedicated to life-sized exhibitions in contrast to recent media facade trends.


In addition to the Disney character "CAR" and the black-caped "Batman", the character in the red-and-white-striped shirt "Wally" is hidden. Where's Wally? In this Building, Wally was used in the facade as a symbol of architectural design. The fabric before tailoring Wally's clothes was laid out as the architectural element. Benepia is a merged idea of Toy Story's 'Toy world' and 'Where's Wally?'




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With the personality of a children's toy mart in mind, the circulation's levels were separated by placing the cashier on the first floor. The elevators were divided into two zones for vertical circulation. The elevators that access the first floor were divided into elevators that are exclusively used to reach the first floor from the underground parking lots, and the elevators from the first floor to the vertical circulations of each floor of the store.


On the first floor, the main exhibition store, event hall and cafe were placed. The toy stands were placed on the second to fourth floors, and by creating a playing experience facility on the fourth floor and securing a playing facility in addition to the distribution of toys with the experiencing space, this building was designed to become an all-weather store just for children, with exhibitions, sales, experiencing, resting, etc. As well as reflecting children's scale and eye-level to the architectural elements, they were also reflected to the sinks and toilets. Of course, adult-sized toilets and sinks were also installed since children are accompanied by their parents.




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Gaia Corporation's POP UP BOX became the first office building of Benepia, a brand toy distribution company. Even after this, POP UP BOX was established as the typical model of a toy department store just for children in each regional expansion.




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베네피아

POP UP BOX: Where`s Walley? (월리를 찾아서)   전면의 주 출입구에는 디즈니 애니메이션 Cars의 주인공 캐릭터 “라이트닝 맥퀸”이 문 앞에서 호기심 어린 표정으로 어린이들을 맞이한다. 건물의 돌출 건축 장식 요소로서 팝업창(Pop Up Window)에는 실물대형의 배트맨 피규어(Figure) 및 레고인형이 어린 아이들의 시선을 끌어들인다. 팝업창은 각 층의 대표 상품을 전시하는 페이징(Paging) 기능을 한다. 이런 기능 외에도 건물의 돌출 매스 자체가 시선을 유인하는 건축적 요소다. 최근의 추세인 미디어 파사드에 대비되는 실물전시 전용 파사드라고 할 수 있다.


디즈니 캐릭터 “CAR”와 검은 망토의 “배트맨” 말고도 빨간 줄, 하얀색 줄의 티셔츠의 주인공 “월리(Walley)”가 숨어있다. Where`s Walley?(월리를 찾아서) 본 건축물에서의 월리는 건축설계의 기호로써 파사드에 사용됐다. 월리의 재단하기 전의 옷 원단을 건축요소로 깔아놓은 것이다. 베네피아는 토이스토리의 ‘토이월드’와 ‘월리를 찾아서’의 병합 아이디어다.




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어린이 장난감 마트의 매장 포스(계산대)를 1층에 두고 동선상 층을 구분했다. 엘리베이터는 수직동선용으로 2개의 존으로 나누었다. 1층에 접근 가능한 엘리베이터는 지하주차장에서 1층 전용 진입로와 1층에서 각 층 매장 내 수직동선으로 구분했다.


1층에는 주 전시매장과 이벤트홀 카페를 배치했다. 2, 3, 4층의 장난감 매대와 4층에는 놀이체험시설을 만들어 장난감의 유통 외에도 체험공간으로 놀이시설을 확보하여 전시, 판매, 체험, 휴식 등 어린이 전용매장이 되도록 구상했다. 건축적 요소로는 어린이의 스케일과 어린이의 눈높이의 반영뿐만 아니라 세면기 및 변기도 유아용을 반영하였다. 부모님들을 동반하므로 일반인용 도기류도 물론 설치했다.




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(주)가이아코퍼레이션의 팝업창(Pop Up Box)는 브랜드 장난감유통회사인 베네피아 1호 사옥이 됐다. 이후에도 팝업창(Pop Up Box)는 각 지역별 확장 시 어린이 전용 장난감 백화점의 전형모델로 구축된 것이다.









SKETCH





SECTION






1st FLOOR PLAN







Architects   YEOHEON ARCHITECT & ENGINEERS

Location   Munbal-ro, Paju-si, Gyeonggi-do, Republic of Korea 

Program   Commercial facilities 

Site area   671.80m²

Building area   462.87m²

Gross floor area   2,215.32m²

Building scope   B1, 4F 

Building to land ratio   68.90% 

Floor area ratio   252.17% 

Design period   2016. 4 - 7 

Construction period   2016. 8 - 2017. 4 

Completion   2017. 4 

Principal architect   YJ Kim 

Project architect   YJ Kim 

Design team   KR Kim, HJ Choi 

Construction   Jungsuk Construction 

Client   BENEPIA

Photographer   MasilWIDE(Yongsu Kim)





해당 프로젝트는 건축문화 2020년 7월호(Vol. 470)에 게재 되었습니다.

The project was published in the July, 2020 issue of the magazine(Vol. 470).




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