ⓒ Makoto Yoshida
This is a project for a terraced house with 9 dwelling units built on a site located some distance away from the front road. The surroundings are in a peaceful residential area, which shares the breadth of the sky with gardens and openings between buildings.
ⓒ Makoto Yoshida
In order to keep the influence from the surroundings to a minimum and maintain a sustainable relationship, we decided to place the building in the center of the site and secure open spaces around it. The vacant land surrounding the building acts as the necessary pathway to each dwelling required by law for terraced houses. Furthermore, for example on the 1st floor, it also keeps the walkways at a distance from the building, creates an intermediary region under the eaves, lowers the internal floor level shifting the line of sight, creates a surrounding distance to the counter, and adjusts the relationship between inside and outside, all contributing to the appeal of the interior.
ⓒ Makoto Yoshida
In the same way, things that surround the entire building such as the passage, the eaves, the counter, and the outer wall, appear in every room, and the residents make use use these large items at both the front and back of the building.
ⓒ Makoto Yoshida
구루리
이 집은 도로에서 조금 떨어진 곳에 있는 대지에 9개의 주거 단위가 지어진 계단식 주택 프로젝트다. 주변의 평화로운 주택가는 건물 사이에 있는 정원과 개구부, 하늘의 한 폭을 공유하고 있다. 주변의 영향을 최소화하고 지속 가능한 관계를 유지하기 위해 건물을 대지 중앙에 배치하고 주변에 열린 공간을 확보하기로 했다. 건물을 둘러싼 공터는 계단식 주택에 관한 법률이 요구하는 각 주거지에 필요한 통로 역할을 한다. 예를 들어, 1층에서는 건물과 거리를 둔 산책로가 있고, 처마 아래에 중간 구역을 만든다. 시야를 이동시키는 내부 바닥 높이는 더 낮추고 카운터 주변에 거리를 형성하여 내부와 외부의 관계를 조정한다.
인테리어는 이 모든 것에 기여하고 있다. 마찬가지로 통로와 처마, 카운터, 외벽 등의 건물 전체를 둘러싸고 있는 것들이 주거 단위마다 나타나는데, 주민들은 이런 시설들을 건물의 전면과 후면 모두에서 볼 수 있다.
Architect Hiroyuki Ito Architects
Location Setagaya-ku, Tokyo, Japan
Site area 233.15㎡
Building area 83.54㎡
Floor area 249.73㎡
Design team Hiroyuki Ito, Junko Uehara, Kota Ishii
Structural engineer Shu-tada Structural Consultant
Photographer Makoto Yoshida
해당 프로젝트는 건축문화 2019년 6월호(Vol. 457)에 게재 되었습니다.
The project was published in the June, 2019 issue of the magazine(Vol. 457).
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