ⓒ Hélène Binet


The building consists of six levels; lower ground, raised ground and four levels above. It is divided in section into three two level apartments. Its profile and setbacks, loosely inherited from the previous application and the relatively narrow site influenced plan, form and section. Each apartment as a result has distinct spatial qualities. A central lime concrete staircase and continuous soffit, winding its way to each of the apartments generates a compact processional route through the building.


ⓒ Hélène Binet


Brick is the predominant building material, forming all external and internal load bearing walls. Oak fenestration and double glazing, white precast concrete and two face fixed sheets of glass to the south elevation complete the external envelope.

Choice of finishes within each apartment is relative to exterior, section and light penetration. In the lower apartment all walls and floors are brick. All joinery is Oak and frames are articulated to ensure continuity of brick surfaces. In the middle apartment limestone is introduced to floors. 


ⓒ Hélène Binet


In the upper apartment two large glazed apertures and a void dominate the layout. Sinks are carved from solid limestone. Counters are of limestone or oak of a thickness equal to a brick. All ceilings are unadorned and lighting is concealed.

From the outset, the approach was to design a building rich in material, simple and direct in construction. The surrounding buildings, faced in Gault, London stock brick or creme painted stucco informed discussions with the planners on choice of building material which ultimately led to the selection of the Redbank Ivory, a hard brick with specific textural qualities. At a distance the hue resembles that of the adjoining building; close up the brickwork has unique textural and surface qualities.


ⓒ Hélène Binet


The visibility of the south elevation influenced the decision to build using a mortar capable of producing a construction joint free wall of over twenty metres length and seventeen metres in height from lower ground level. Brick strength was also critical in achieving all visible seamless surfaces. The load bearing brick structure is bound together using natural hydraulic lime mortar with white sand. The wide mortar brushed joints form a subtle contrast with the ivory brickwork. In combination, a textured surface quality is achieved that underscores the entire project. Every brick was carefully drawn and set out on site to avoid unnecessary cutting.


ⓒ Hélène Binet


The remaining key interior and exterior elements such as precast concrete lintels, fenestration, joinery and stonework derive their dimension and detail directly from the brick and lime mortar module. Detailing throughout the project has been carefully considered to reflect the desire to express all brick surfaces and construction. Evidence of this approach can be seen on the south elevation where lay on glazing is articulated from the brickwork in a manner that facilitates the fullest expression of brick reveals and soffits.

The result of this carefully considered and crafted approach to the use of brick is an architecture of integrity and rigour where brick is structure, form, volume, surface and finish. The constantly changing London light enhances the reading of the individual brick and the overall.


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건물은 총 6개의 층으로 구성되어 있다; 저층부, 들어 올려진 층 그리고 그 위로 4개의 층. 이것은 아파트를 단면으로 나눠볼 때 한쪽은 3개 층으로 다른 쪽은 2개 층으로 보이게 한다. 이 건물의 외곽과 후퇴(setback)는 대략 이전 응용 프로그램으로부터 이어졌고, 상대적으로 좁은 대지는 계획, 형태 및 단면에 영향을 미쳤다. 결과적으로 각 아파트는 공간적 특성이 뚜렷하다. 중앙 석회 콘크리트 계단과 각 아파트로 이어지는 연속적 처마 밑단은 건물을 통과하는 작은 통로를 만든다. 


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벽돌은 모든 외부 및 내부 하중 지지 벽을 형성하는 주요 건물 재료이다. 오크 창 및 이중 유리, 백색 프리캐스트 콘크리트와 남쪽 입면의 고정된 두 개의 창이 외관을 완성한다. 각 아파트 내 마감재 선택은 외부, 단면, 그리고 채광의 통과에 비례한다. 저층부 아파트에서는 모든 벽과 바닥이 벽돌로 되어 있다. 모든 가구는 오크로 만들어 졌으며 틀은 벽돌 표면의 연속성을 이어 가기 위해 노력했다. 중층부의 아파트에서는 석회암이 바닥에 사용되었다. 상층부의 아파트에서 두 개의 커다란 유리 개구부와 보이드가 공간의 배치에 크게 영향을 미친다. 싱크는 단단한 석회암으로 조각되었다. 카운터는 벽돌과 같은 두께의 석회석이나 오크로 만들어 졌다. 모든 천장은 꾸밈이 없고 조명은 숨겨져 있다.


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처음부터 이 건물의 디자인 접근 방식은 자재를 풍부하게 살리는 간단하고 직접적인 건물을 설계하는 것이 었. 골트(Gault), 런던 증권 벽돌 또는 크림색의 치장 벽들로 이루어진 주변 건물에서부터 건축 자재 선택에 대한 계획자와의 토론을 통해 결국 궁극적으로 특정한 질감을 가진 단단한 벽돌인 Redbank Ivory를 선택하게 되었다. 멀리에서의 색조는 인접한 건물의 색조와 비슷하다. 벽돌을 근접 촬영하면 독특한 질감의 표면과 품질을 가진 것을 볼 수 있다.


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남측 입면의 가시성은 낮은 지면에서부터 20미터가 넘는 길이와 17미터 높이의 시공 이음매가 없는 벽체를 만들 수 있는 모르타르를 사용한 건축 결정에 영향을 미쳤다. 벽돌의 강도는 모든 눈에 보이는 매끄러운 표면을 달성하는 데 매우 중요했다. 하중 지지 벽돌 구조는 흰색 모래와 함께 천연 유압 석회 모르타르를 사용하여 결합된다. 솔질된 넓은 모르타르 접합부는 아이보리 벽돌과의 미묘한 대조를 이룬다. 이러한 조합을 통해, 전체 프로젝트를 강조하는 재료 표면 품질을 달성할 수 있었다. 모든 벽돌은 불필요한 절단을 피하기 위해 조심스럽게 설계되어 현장에 배치되었다.


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프리캐스트 콘크리트 보온재, 개구부, 가구 및 석재 등의 나머지 핵심 내부 및 외부 요소는 벽돌 및 석회 모르타르 모듈로부터 직접 치수 및 상세도를 도출했다. 프로젝트 전반에 걸친 세부사항은 모든 벽돌 표면과 구조물을 표현하고자 하는 의도를 반영하여 신중하게 고려 되었다. 이 접근법의 증거는 벽돌의 노출과 부피를 가장 잘 표현하기 위한 방법으로, 남측 입면에서 유리 위에 놓인 층들에서 벽돌이 잘 드러나도록 설계된 것에서 알 수 있다. 벽돌 사용에 대해 신중하게 고려한 접근 방식의 결과는 벽돌이 구조, 형태, 부피, 표면 및 마감재로써 무결점의 재료라는 것을 건축물을 통해 보여준다. 끊임없이 변화하는 런던의 빛은 각각 및 전체의 벽돌에 대해 이해하게 한다.


SECTION


1st FLOOR PLAN


3rd FLOOR PLAN


4th FLOOR PLAN


4th MEZZANINE FLOOR PLAN



Architect Russell Jones

Location 14A Garway Road, London, UK

Completion 2016

Photographer Hélène Binet




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