© Iwan Baan

The National Kaohsiung Centre for the Arts symbolizes the transformation of Kaohsiung, once a major international harbour, into a modern, diverse city with a rich cultural climate. 


© Iwan Baan


Mecanoo designed the National Kaohsiung Centre for the Arts, located on a former military terrain, as an integral part of the adjacent subtropical park to have a positive social impact on the residents of Kaohsiung whose population counts almost 3 million. 


© National Kaohsiung Center for the Arts


Inspired by the local Banyan trees with their iconic crowns, the vast, undulating structure is composed of a skin and roof, and connects an extensive range of functions. The curved steel structure was built in cooperation  between a local and a Dutch hipbuilder. Underneath this roof is Banyan Plaza, a generous, sheltered public space. 


© National Kaohsiung Center for the Arts


Residents can wander through here day and night, practice Tai Chi or stage street performances along walkways and in informal spaces. An open-air theatre nestles on the roof where the structure curves to the ground, with the surrounding park forming the stage. 


© National Kaohsiung Center for the Arts


Designed with the subtropical climate in mind, the open structure allows the wind to blow freely through Banyan Plaza. The seamless flow between interior and exterior creates opportunities for crossovers between formal and informal performances.


© Iwan Baan


Different theatres such as the 1981-seat Concert Hall and 2236-seat Opera House are located in the five cores or ‘legs’ of the building where the structure meets the ground. The cores connect with one another via foyers in the roof and an underground service floor which houses the backstage area of each theatre.


© Iwan Baan


가오슝 국립예술센터 

가오슝 국립예술센터는 한때 주요 국제 항구였던 가오슝(Kaohsiung)을 풍부한 문화적 배경을 가진 현대적이고 다양한 도시로 변모시켰다. Mecanoo는 이전 군사 지역에 위치한 가오슝 국립예술센터를 인근 아열대 공원의 일부로 설계하여 인구 3백만 명에 달하는 가오슝 주민들에게 긍정적인 사회적 영향을 끼쳤다. 


© Iwan Baan, National Kaohsiung Center for the Arts


지역의 반얀(Banyan) 나무의 상징적인 면류관에서 영감을 얻은 거대한 물결 모양의 구조물은 외피와 지붕으로 구성되어 있으며 광범위한 기능을 연결한다. 굴곡진 강철 구조물은 현지 조선소와 네덜란드 조선소가 협력하여 건설되었다. 이러한 지붕 아래에는 관대한 공공 장소인 반얀(Banyan) 광장이 있다. 


© National Kaohsiung Center for the Arts


주민들은 밤낮으로 이곳 저곳을 돌아다니거나, 태극권 연습하거나 산책로와 비공식 공간에서 거리 공연을 펼칠 수 있다. 야외 극장은 건물이 지면까지 곡선을 이루는 지붕에 자리 잡고 주변 공원은 무대를 형성한다. 아열대 기후를 염두에 두고 설계된 이 개방형 구조물은 반얀 광장을 통해 바람이 자유로이 불도록 한다. 


© National Kaohsiung Center for the Arts


내부와 외부 간의 원활한 흐름은 공식 공연과 비공식 공연 간의 교차를 위한 기회를 만든다. 1,981석의 콘서트 홀과 2,236석의 오페라 하우스 등 각 극장은 건물이 지면과  만나는 건물의 5개의 중심부나‘다리’에 위치해 있다. 중심부들은 지붕에 있는 휴게공간과 각 극장의 무대 뒤 공간을 수용하는 지하 서비스 층을 통해 서로 연결된다.


SITE PLAN


SKETCH


DIAGRAM


SECTION


FLOOR PLAN




Architect MECANOO ARCHITECTEN

Location No. 1, Sanduo 1st Road, Fengshan District, Kaohsiung City, Taiwan 

Site area 141,000㎡ 

Project architect Nuno Fontarra 

Design team Aart Fransen, Bohui Li, Ching-Mou Hou, Danny Lai, Frederico Francisco, Jaytee van Veen, Joost Verlaan, Leon van der Velden, Magdalena Stanescu, Nicolo Riva, Rajiv Sewtahal, Reem Saouma, Sander Boer, Sijtze Boonstra, Wan-Jen Lin, Yuli Huang, William Yu, Yun-Ying Chiu 

Completion 2018 

Client Ministry of Culture 

Photographer Iwan Baan, National Kaohsiung Center for the Arts




해당 프로젝트는 건축문화 2018년 12월호(Vol. 451)에 게재 되었습니다.

The project was published in the Sep, 2018 issue of the magazine(Vol. 451).




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