© Iwan Baan

Sited at the edge of the Virginia Commonwealth University campus in Richmond, Virginia, the new Institute for Contemporary Art links the University with the surrounding community. On the busiest intersection of Richmond at Broad and Belvidere Streets, the building forms a gateway to the University with an inviting sense of openness. 


© Iwan Baan


The main entrance is formed by an intersection of the performance space and Forum, adding a vertical “Z” component to the “X-Y” movement of the intersection. The torsion of these intersecting bodies is joined by a “plane of the present” to the galleries in “forking time.” The idea of “forking time” suggests that in the world of contemporary art there are many parallel times. The notion of one ongoing time and its “grand narrative” of history is questioned.


© Iwan Baan


The new Institute for Contemporary Art is organized in four galleries, each with a different character. Flexibility allows for four separate exhibitions, one continuous exhibition, or combinations. Galleries can be closed for installations without affecting the circulation to the others. One can begin the sequence through the four galleries by taking the oversized elevator to the top and circling down, or by beginning at the lower gallery of the Forum and moving up. Exposed concrete beams and planks in the galleries complement the concrete floors.


© Iwan Baan


Vertical movement along the “plane of the present” links the galleries, the performance space, the sculpture garden and Forum. Along this architectural promenade, the integration of all the building elements can be experienced in changing views. The 41,000-square-foot building has a double front: one side opens from the city, the other from the sculpture garden to the Forum, linking city and campus. 


© Iwan Baan


The 240-seat flexible performance space is fully equipped for film, theater, dance, and music performances. It connects the first floor with the second, where an overlook from the galleries provides an unexpected view between visual and performing arts. The exterior matte translucent glass and pre-weathered titanium zinc skin share the same greenish-grey tonality, giving the building a shifting presence, from monolithic opaque to multifarious translucent, depending on the light. 


© Iwan Baan


The four rooftop gardens include a sculpture terrace on the second level for site-specific artist installations. The LEED Gold building is heated and cooled with geothermal wells, harvesting the same amount of energy during the winter to heat the building as it restores in the summer to cool the building. The open design of the ICA features dynamic exhibition and programming spaces that can be creatively activated to support widely varied forms of contemporary art. The glass walls and windows create continuity between the interior and exterior spaces of the building. 


© Iwan Baan


On the first floor, a 4,000-square-foot gallery and café, bar, and concept shop radiate from the ICA’s central forum and frame an outdoor garden, which Steven Holl describes as the “Thinking Field.” The outdoor space will be used for social gatherings and public programs.


© Iwan Baan


현대예술연구소

현대예술연구소 버지니아 주 리치몬드(Richmond)의 버지니아 커먼 웰스대학 캠퍼스 가장자리에 위치한 새로운 현대예술연구소(Institute for Contemporary Art)는 대학을 주변 지역 사회와 연결한다. 브로드(Broad) 가와 벨비데르(Belvidere) 거리에 있는 리치몬드의 가장 번잡한 교차로에서 이 건물은 개방적인 분위기를 자아내며 대학의 관문을 형성한다. 주 출입구는 공연장과 포럼의 교차점에 형성되며 교차점의“X-Y”이동에 수직“Z”구성 요소가 추가된다. 


© Iwan Baan


이 교차하는 볼륨의 비틀림은“현재의 평면”에 의해“포킹 타임(Forking time)”의 화랑들과 합쳐진다.“포킹 타임(Forking time)”이라는 생각은 현대 예술계에는 많은 평행한 시간이 있다는 것을 암시한다. 현재 진행되는 시간의 개념과 역사에 대한“웅장한 이야기”에 의문을 제기한다. 새로운 현대예술연구소는 4개의 갤러리로 구성되어 있으며, 각 갤러리는 각각 다른 성격을 띠고 있다. 유연성은 4개의 개별 전시회와 하나의 연속 전시의 조합을 가능하도록 한다. 각 갤러리는 다른 갤러리로의 동선에 영향을  미치지 않으면서 설치를 위해 폐쇄될 수 있도록 설계되었다. 대형 엘리베이터를 타고 꼭대기까지 올라가서 선회하거나 포럼의 아래 갤러리에서 시작해서 위로 이동함으로써 4개의 갤러리를 둘러볼 수 있다. 


© Terry Brown


갤러리에 노출된 콘크리트 빔과 지지물이 콘크리트 바닥을 보완한다.“현재의 평면”을 따라 수직으로 움직이면 갤러리, 공연 공간, 조각 정원 및 포럼으로 연결된다. 이러한 건축 산책로를 따라, 건물을 통합 하는 모든 건축 요소를 조망할 수 있다. 3,809.02m2(41,000ft2) 규모의 이 건물에는 두 개의 정면이 있다. 하나는 도시 쪽에서, 다른 하나는 조각 정원에서부터 포럼까지 도시와 캠퍼스를 연결한다. 240석 규모의 유연한 공연 공간은 영화, 연극, 무용 및 음악 공연을 위해 완벽하게 갖추고 있다. 


© Iwan Baan


이곳은1층과 2층을 연결하는데, 갤러리에서 내려다보는 것은 시각 예술과 공연 예술 사이의 예상치 못한 시각을 제공한다. 외부의 무광택 반투명 유리와 미리 풍화된 티타늄 아연 입면은 동일한 녹색의 회색 톤을 공유하여 빛에 따라 불투명에서 여러 가지 반투명으로 변화하는 모습을 제공한다. 4개의 옥상 정원은 2층에 위치한 특정 장소의 아티스트를 위한 조각 테라스를 포함한다. 


© Iwan Baan


LEED Gold 건물은 지열로 가열 및 냉각되며 겨울철에는 같은 양의 에너지를 저장하여 건물을 난방하고 여름에는 건물을 식히기 위해 에너지를 저장한다. ICA의 개방형 디자인은 광범위한 다양한 형태의 현대 미술을 지원하기 위해 창의적으로 활성화될 수 있는 역동적인 전시 및 프로그래밍 공간을 특징으로 한다. 


© Iwan Baan


유리 벽과 창은 건물의 내부 및 외부 공간 사이의 연속성을 만들어 준다. 1층에는 71.61㎡(4,000 ft2) 규모의 갤러리와 카페, 바 및 콘셉트 숍들이 ICA의 중앙 포럼에서 방사되어 스티븐 홀(Steven Holl)이“생각하는 들판”이라고 부르는 야외 정원을 형성하고 있다. 야외 공간은 사회적 모임과 공공 프로그램을 위해 사용될 것이다.


SECTION


FLOOR PLAN




Architect STEVEN HOLL ARCHITECTS

Location 601 W. Broad Street Richmond, USA 

Gross floor area 3,809.02㎡ 

Principal architect Steven Holl 

Project architect Dominik Sigg, Dimitra Tsachrelia 

Design team SHA Project Team 

Structural engineer Robert Silman Associates 

Landscape architect Michael Boucher Landscape Architecture 

Mechanical Engineer Ascent Engineering Group, Arup Civil Engineer Vanasse Hangen Brustlin 

Completion 2018 

Photographer Iwan Baan,Terry Brown




해당 프로젝트는 건축문화 2018년 12월호(Vol. 451)에 게재 되었습니다.

The project was published in the Sep, 2018 issue of the magazine(Vol. 451).




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