ⓒAdrien William

 

 

 

The space, such as how one could figure what the interior of origami looks like, is composed of triangles of various sizes, crookedly placed in a random fashion. "Jean told me what he wanted to feel in this place. Where one had to be cramped also. It's a fantasy cave where people are in a constant visual exploration mode", says artist carpenter Dominic Samson, Solution durable, who built the structure, a piece of work he’s proud of and that he describes as uplifting.

 

A durable material, wood has an exceptional capacity of resonance and absorption. The irregularity and angularity of the surfaces further deflect sound waves, helping to muffle the ambient noise. The reusedwood from barns is local and covers an area that represents 4,500 square feet. Boards of hemlock and white spruce of different width and thickness were installed in all directions.If this strengthens the idea of chaos, on the other end the glued-laminated technique used for the installation provides in turn a perfect finish.

 

The uncouth-tavern style decoration is left to its simplest expression: the furniture and lighting were salvaged from previous Kinoya, drawings and graffitis offend the eye and confirm the urban character of the establishment. Kakemono banners that are used to hide the street also perpetuate the Japanese tradition.

 

In Japan, an izakaya is a place of socialization and of stress alleviation. Here at Kinoya, the narrow space forces to relate to one another, under his/her unavoidable gaze. The design has the West and the Far East (East Asia) beliefs about community spirit, closeness and brotherhood collide in a fun and joyful manner.

 

 

 

ⓒAdrien William

 

 

 

공간은 크기가 다양한 삼각형으로 구성돼 종이접기처럼 무작위로 구부러져 있다. 건축가는 여기서 '비좁아야 하는 곳'을 느끼길 바랐다. 이 구조물을 만든 도미닉 샘슨(Dominic Samson)은 "이 동굴은 사람들이 지속적인 시각적 탐험 모드에 있는 환상의 동굴"이라고 말했다.

 

목재는 내구성이 뛰어난 소재로 공명력과 흡수력이 뛰어나다. 표면의 불규칙성과 각도는 음파를 더욱 꺾어 주변 소음을 줄이는데 도움을 준다. 재사용된 목재는 지역적으로 4,500 평방 피트의 면적을 차지한다. 가로와 두께가 다른 헴록 판자와 흰 가문비나무 판자를 사방으로 설치했다. 혼돈에 대한 개념이 강화된 반면에 설치에 사용되는 접착 적층 기술은 결과적으로 완벽한 마무리를 제공한다.

 

가구나 조명은 이전의 키노야에서 회수된 것을 사용했고, 그림이나 그라피티는 눈에 뜨며 건물의 도시적인 특성을 확인시켜 주었다. 거리를 숨기기 위해 사용되는 가케모노 현수막도 일본의 전통을 영구화하고 있다.

 

일본에서 이자카야는 사회화와 스트레스 해소의 장소이다. 이곳 키노야에서는 좁은 공간에서 서로 관계를 맺게 된다. 이 디자인은 공동체 정신과 친밀감, 형제애가 재미있고 즐겁게 충돌한다는 서구와 극동(동아시아)의 신념을 담고 있다.

 

 

 

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FLOOR PLAN / ELEVATION

 

 

 

Architects   JEAN DE LESSARD
Location   Montreal, Canada
Design   Jean de Lessard, Alexa Adam
General contractor   Pure Renovation
Woodworking   Dominic Samson, Solution durable
Photographer   Adrien William




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