Located in Beijing's traditional Hutong district, the project’s structure space is an L-shaped neighbourhood, 450 square metres large. Currently, the space has five old traditional houses and temporary corroded steel houses. The building, which originally hosted company business meetings before going dormant due to poor management, had been transformed to a tea café. The tea café is an ample place for people to read while enjoying their tea time. Additionally, the café also serves individual dining guests.
Repair old
The project design started by analyzing the old building's previous data. From the structure of the wood and the size of the grey bricks, one could tell that the relatively old north wing predates the Qing Dynasty. From the already decaying wood structure on the east and west houses, Arch Studio deduce that the houses ought to be remodelled from the 70s and 80s. Additionally, judging by the wood structure on the building’s south side, one could not deny the fact that it needed repair. The repair design was selective because it had to factor in the building's age, as well as its financial and historical value. Repair in the room in the north wing was light, changing only the parts with serious damage by replacing bricks. Repair in the north room was controlled to ensure it doesn't compromise the room's historical appearance. Repair in the south wing was aimed to give the room a basic style through a partial renovation of the roof and wall. After the East and West wing had been demolished, they were rebuilt into a wood structure with a pitched roof.
Implant new
The new environment demands comfort requirements that the previous architecture could not sustain. To be temperature resistant as required, the building needed to be closed. Consequently, Arch Studio has streamlined the visualized structure of the building with a flat “curvy corridor” that creates a smooth transition from the past to the present.
In Chinese traditional buildings, gallery is a space form with one half outside, and the other half inside. It is winding and changeable, scatters randomly and adds great pleasure for visitors. The curvy gallery in this project extended from the outside to the inside of the old buildings like tree branches, blurs the boundaries between the courtyards and houses, and changes the dull and narrow impression of the courtyards. There is a great temperament contrast between the light, transparent and pure white gallery and the heavy, aged and dark old buildings, which makes the new-built part more fresh and the original buildings older, creating a communication between new and old. The curvy gallery divided 3 scattered curvy courtyards in the original courtyard, making each tea room has its own exterior scenery and create a transition between public and private. The glass curtain walls of the curvy gallery are like screens floating above the ground, reflecting the bamboo landscape and old buildings to the tea room, creating mixed images of new and old. The curvy gallery also acted as the structure of the old buildings, the steel beam column of the gallery replaced part of the decayed wood beam column of the original buildings, making the new and old grow together.
Significance of the project
The old city is not only historically rich but also has a complex reality. While historical value only sustains the city's value by income through exploration, the unlimited usage of the facility transforms the city into an art pattern. The transformation leaves the residents of the old city with the responsibility of maintaining the balance between the historical and art values. The richness of the environments solemnly depends on how flexible the residents are able to balance the two values. The new life and format can be seen as a catalyst to use history to enhance the usage of the facility.
베이징의 전통적인 Hutong 지구에 위치한 프로젝트의 구조 공간은 450㎡ 크기의 L자형 공간이다. 현재 이 공간에는 5개의 오래된 전통 가옥과 임시로 부식된 철제 가옥이 있다. 경영 악화로 휴업 상태로 가기 전 회사의 회의업무를 진행하던 건물이 찻집으로 탈바꿈했다. 찻집은 사람들이 티타임을 즐기며 책을 읽을 수 있는 충분한 공간이다. 또한 찻집은 개인 식사도 제공한다.
오래된 건물의 수리
프로젝트 설계는 오래된 건물의 이전 데이터를 분석하는 것으로 시작됐다. 나무의 구조와 회색 벽돌의 크기를 보면 비교적 오래된 북쪽의 건물이 청나라 이전임을 알 수 있었다. 건축가는 동쪽과 서쪽의 썩어가는 목조 구조에서 70~80년대에 지어진 주택을 리모델링해야 한다고 추론했다. 또한 남측의 목조 구조로 보아 보수가 필요하다는 사실을 부인할 수 없었다. 수리는 건물의 나이와 재정적, 역사적 가치를 고려해야 했기 때문에 선별적이었다. 북쪽의 방 수리는 가볍게 벽돌을 교체하여 심각한 손상이 있는 부분만 교체했다. 북쪽 방의 수리는 방의 역사적 외관을 손상시키지 않도록 통제됐다. 남쪽 건물의 수리는 지붕과 벽의 부분적인 리노베이션을 통해 방에 기본 스타일을 부여하는 것을 목표로 했다. 동쪽과 서쪽 건물이 철거된 후 경사 지붕이 있는 목조 구조로 재건됐다.
새로운 삽입
새로운 환경은 이전 건축물이 유지할 수 없었던 편안함을 요구한다. 필요에 따라 내열성을 가지려면 건물을 폐쇄적으로 만들어야 했다. 결과적으로 건축가는 과거에서 현재로의 부드러운 전환을 생성하는 평평한 "곡선 복도"로 건물의 시각화된 구조를 간소화했다.
중국 전통 건물에서 갤러리는 반은 외부에, 나머지 반은 내부에 있는 공간 형태를 가진다. 구불구불하고 변화무쌍하며 무작위로 흩어지며 방문객에게 큰 즐거움을 준다. 이 프로젝트의 곡선형 갤러리는 나뭇가지처럼 오래된 건물의 외부에서 내부로 확장되어 안뜰과 집의 경계를 흐리게 하고 안뜰의 둔하고 좁은 인상을 변화시킨다. 밝고 투명하며 새하얀 갤러리와 무겁고 낡고 어두운 오래된 건물 사이에는 기질이 크게 대조되어 신축 부분은 더 신선하고 원래 건물은 더 오래되어 새 것과 옛 것 사이의 소통을 만든다. 곡선형 갤러리는 원래 안뜰에 흩어져 있는 3개의 곡선형 중정을 분할하여 각 찻집이 고유한 외부 경관을 갖도록 하고 공적과 사적 사이의 전환을 만든다. 곡선형 갤러리의 유리 커튼월은 마치 지면에 떠 있는 스크린과도 같으며, 대나무 풍경과 오래된 건물을 다실에 반영하여 새것과 옛 것이 혼합된 이미지를 만든다. 곡선형 갤러리는 오래된 건물의 구조 역할도 했으며, 갤러리의 철골 기둥은 기존 건물의 부식된 목재 기둥 기둥의 일부를 대체하여 새 것과 옛 것이 함께 성장하도록 했다.
프로젝트의 중요성
오래된 도시는 역사적으로 풍부할 뿐만 아니라 복잡한 현실을 가지고 있다. 역사적 가치는 탐험을 통한 소득으로만 도시의 가치를 유지하지만, 시설의 무제한 사용은 도시를 예술적으로 변형시킨다. 변화는 구시가지의 주민들에게 역사적 가치와 예술적 가치 사이의 균형을 유지해야 하는 책임을 남긴다. 환경의 풍요로움은 거주자들이 두 가치의 균형을 얼마나 유연하게 맞출 수 있느냐에 달려 있다. 새로운 삶과 형식은 시설의 활용성을 높이기 위해 역사를 활용하는 촉매로 볼 수 있다.
Architects ARCHSTUDIO
Location Beijing, China
Building area 450㎡
Design period 2013. 6 - 2014. 3
Construction period 2014 - 2015
Design team Han Wenqiang, Cong Xiao, Zhao Yang
Photographer Wang Ning
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