Electronic Arts has always believed that game creators are highly qualified artisans and wanted to create a space that reflects that philosophy. A space that could serve as a backdrop where its own people’s art and Motive Studios’ creative-focused culture could grow and take centre stage.
The first strategy was to attribute importance to common areas, while maintaining the simplicity and uniformity of the work spaces. The second strategy was to provide a blank canvas that employees could spontaneously work on and use for brainstorm sessions. The third strategy was to create an environment that would fuel creativity and reflect the artisans, by incorporating multiple areas and elements such as a library, writing desks, a fireplace, music, lounge chairs, a gallery, cabinets, a central seating area, white space, a workbench, prototype and archive, recording tools, and a testing space.
Among the key drivers of the project were the desire to attract and retain top talent in the gaming industry, and to build and foster a strong creative culture.
Electronic Arts는 항상 게임 제작자들이 높은 자격을 갖춘 장인들이라고 믿었고 그 철학을 반영하는 공간을 만들고 싶어 했다. 이 공간은 자국민의 예술과 모티브 스튜디오의 창작문화가 성장하고 중심이 될 수 있는 배경이 될 수 있다.
첫 번째 전략은 작업 공간의 단순성과 균일성을 유지하면서 공통 영역에 중요성을 부여하는 것이었다. 두 번째 전략은 직원들이 자발적으로 작업하고 브레인스토밍 세션에 사용할 수 있는 빈 캔버스를 제공하는 것이었다. 세 번째 전략은 도서관, 책상, 벽난로, 음악, 라운지 의자, 갤러리, 캐비닛, 중앙 좌석 공간, 백색 공간, 작업대, 프로토타입 및 기록 도구, 시험 공간과 같은 여러 영역과 요소를 통합하여 창의성을 높이고 장인을 반영하는 환경을 조성하는 것이었다.
이 프로젝트의 주요 동인 중 하나는 게임 산업에서 최고의 인재를 유치하고 유지하려는 바람과 강력한 창조 문화를 구축하고 육성하려는 바람이었다.
Architects Sid Lee Architecture
Location Montreal, Quebec
Completion 2017
Client Electronic Arts
photographer Stéphane Brügger
'Interior Project > Office' 카테고리의 다른 글
ART CLUB BORN pHFormula (0) | 2021.10.12 |
---|---|
SEOUL MADE SPACE (0) | 2021.10.12 |
165_MIDEarchitetti office (0) | 2021.10.04 |
SSENSE (0) | 2021.09.27 |
Attraction (0) | 2021.09.24 |
마실와이드 | 등록번호 : 서울, 아03630 | 등록일자 : 2015년 03월 11일 | 마실와이드 | 발행ㆍ편집인 : 김명규 | 청소년보호책임자 : 최지희 | 발행소 : 서울시 마포구 월드컵로8길 45-8 1층 | 발행일자 : 매일