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Lighthouse

Not far from the Fort Canning Hill, Clarke Quay was once the most bustling wharf in Singapore. Now it no longer served as a dock for the loading and unloading of cargoes and its original godowns are transformed into a leisure neighborhood. Here is where HEYTEA launched its first oversea shop themed on “Day Dreamer Project”. MOC DESIGN presents HEYTEA in an open form with a panoramic layout and a bright hue of white, in contrast to the dim and mysterious Clarke Quay streets in an enclosed form.




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Inspired by the lighthouse on the Fort Canning Hill, MOC DESIGN put up an array of 20 lamp posts within the limited space, some of which are fit with the high tables to meet the functional needs. The light posts dim and brighten gradually over time, just like the way a lighthouse emits light. Through the glass box at the entrance, people can see the gradual dark and light changes. The light belts hidden wooden frame in the ceiling produce the diffused reflection to create the soft illumination and atmosphere for the interior, with the spotlights as a visual partition to divide the seating areas and passages.




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등대

포트 캐닝 힐(Fort Canning Hill)에서 멀지 않은 클라크 퀘이(Clarke Quay)는 한때 싱가포르(Singapore)에서 가장 붐비는 부두였다. 이제는 더 이상 화물을 싣고 내리는 부두 역할을 하지 않게 되었고 기존의 창고들은 여가 공간으로 변모하게 되었다. 이곳이 희차(HEYTEA)가“ 공상가 프로젝트(Day Dreamer Project)”를 테마로 한 첫 해외 지점을 시작한 곳이다.




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엠오씨 디자인은 파노라마 레이아웃과 밝은 흰색 색조의 열린 형태로 희차를 제시하고 있으며, 어둡고 신비한 클라크 퀘이 거리와는 대조적이다. 엠오씨 디자인은 포트 캐닝 힐의 등대에 영감을 받아 제한된 공간에 20개의 램프 기둥을 설치했는데, 그 중 일부는 기능적 필요에 맞게 높은 테이블과 맞닿아 있다. 등대가 빛을 발산하는 방식처럼 불빛 기둥은 흐릿하다가 시간이 흐르면서 점차 밝아진다. 입구의 유리를 통해 서서히 어두워지고 빛이 변하는 것을 볼 수 있다. 천장에 숨겨진 조명 벨트는 확산된 반사를 제공하여 내부에 온화한 조명과 분위기를 연출하며, 좌석과 통로를 나누는 시각적 칸막이로 중요하게 여겨진다.




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AXONOMETRIC

FLOOR PLAN




Design   Sam Liang, Vivi Wu / MOC DESIGN OFFICE 

Client   HEYTEA

Location   Block A, 3 River Valley Road, #01-06, Clarke Quay, Singapore

Built area   250㎡

Completion   January 2019 

Materials   Texture paint, White Artificial Stone, Sandblasted Steel 

Photographer   ArchiTranslator






해당 프로젝트는 BOB 2019년 11월호(Vol. 184)에 게재 되었습니다.

The project was published in the November, 2019 issue of the BOB magazine(Vol. 184).




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