ⓒ Tom Bonner Photography


A preliminary study model made from a square pile of note paper, describes a concept for a tower which is not quite a regular box, nor a clear, spatial departure from the regular box. Rather the model suggests a conceptually soft geometry, or better, a twisted tower. 


ⓒ Tom Bonner Photography


The tower twists along its height – rotates slightly, both clockwise at the top and counterclockwise toward the bottom. The plan shape and size is maintained as the tower volume pivots. The curvature of the form is conveyed by the horizontal and vertical steel plate grid that frames the glass enclosure. 


ⓒ Tom Bonner Photography


As the curvature increases, the spacing between plates is decreased to maintain the planar glass panel subdivision. The proposed glazing system is composed of horizontal and vertical ‘fins.’ Glazing components were never curved, so the outer curving surfaces are conveyed as the aggregate of the plate steel fins. 


ⓒ Tom Bonner Photography


This new structure will serve as the home of an exclusive restaurant. The internal structural frame closely follows the exterior shape. Four corner columns undergo a series of compound miters to reflect the curving form. The building consists of a ground floor, a mezzanine, a second floor, and an open-air roof deck connected by an internal stair and elevator. 


ⓒ Tom Bonner Photography


The interior will be an intricately curated experience. The restaurant entrance is marked by a pool lined with concrete blocks, formed to a curve, and filled with water. Guests enter at the ground level and are escorted to their seats on the floor above. The mezzanine level serves as the main dining floor, an intimate setting with seating for only 22 patrons upon custom built steel banquettes surrounding CNC-milled translucent acrylic tabletops. 


ⓒ Tom Bonner Photography


As guests exit they will pass by a curved 26 feet long table, suspended from the mezzanine and second floor ceilings, which delivers a keepsake upon their departure. An outdoor garden of equal footprint as the tower is located to the east. The garden consists of mounded earth, concrete tables and stairs, and planted flora to serve as an outdoor gathering space for casual dining and cocktails. A secondary support building, the Wedge, will be built to the west of the site, abutting the original warehouse structure.


ⓒ Tom Bonner Photography


베스퍼타인

종이로 사각 더미를 만드는 모형 연구를 통해 일반적인 박스 형태의 공간에서 벗어나 명확하지 않은 타워 형태를 묘사한다. 이 건물은 컨셉부터 부드럽게 기하학적으로 표현해 뒤틀린 모양의 타워를 제안한다. 이 타워는 높이에 따라 비틀어진다. 제일 꼭대기에서부터 시계 방향으로 살짝 회전되어 있어, 바닥에서는 시계 반대 방향으로 회전되어 보인다. 


ⓒ Tom Bonner Photography


타워의 볼륨은 회전함에 따라 평면 형태와 크기가 결정된다. 이 타워 형태의 곡률은 창호를 감싸는 수평 및 수직 강철판 격자에 의해 나타난다. 곡률이 증가함에 따라 강철판 사이의 공간은 유리판 세분을 유지하기 위해 감소한다. 제안한 창호 시스템은 수평 및 수직적인 “핀” 형태로 구성된다. 창호 구성 요소들은 굴곡지지 않았으므로, 외부 곡면은 강철판으로 된 핀의 집합체로 표현된다. 


ⓒ Tom Bonner Photography


이러한 새로운 구조는 독특한 레스토랑의 본거지로서 역할을 할 것이다. 내부 구조 프레임은 외부 형태와 매우 유사하다. 네 모서리에 있는 기둥은 곡선의 형태를 반영하기 위해 일련의 복합적인 접합법을 채택하였다. 이 건물은 지상 1층, 중이층, 2층 및 내부 계단과 엘리베이터로 연결된 개방형의 옥상 데크로 구성된다. 내부공간은 복잡하게 관통하는 경험일 것이다. 


ⓒ Tom Bonner Photography


레스토랑 입구는 콘크리트 블록이 늘어서 있고, 물결치듯 휘어진 바닥으로 눈에 띄게 된다. 손님들은 지상 1층으로 입장하여 위층에 있는 좌석으로 안내된다. 중이층은 주로 응접 공간으로 이용되며, 오직 22명의 고객만이 앉을 수 있는 친밀한 분위기로 이루어져 있다. 이 곳의 의자는 CNC 가공법의 반투명 아크릴 테이블 상판을 둘러싼 맞춤형 강철로 만들어졌다. 


ⓒ Tom Bonner Photography


손님이 나갈 때는 약 8m 길이의 곡면으로 된 테이블을 지나는데 이 것은 중이층과 2층 천장에 매달려져 있다. 이 테이블은 손님들이 퇴장할 때 볼 수 있다. 타워와 동등한 면적의 옥외 정원은 동쪽에 위치해 있다. 정원에는 흙, 콘크리트 테이블과 계단으로 구성되어 있고, 캐쥬얼한 식사와 칵테일을 할 수 있는 야외 모임의 공간으로 이용하기 위해 식물군을 심었다. 2차 부속 건물인 “Wedge”는 기존의 창고 구조와 인접해 있는 부지의 서쪽에 건설 될 것이다.


STRUCTURE DIAGRAM


COLUMN CONNECTION PLAN / SECTION


DIAGRAM


SOUTH CURTAIN WALL AXONOMETRIC


SOUTH CURTAIN WALL ELEVATION


SECTION


FLOOR PLAN




Architect Eric Owen Moss Architects

Location Culver City, California, USA

Program Restaurant 

Building area 510㎡

Building scope 2F, Mezzanine 

Height 16.5m 

Design period 2007 - 2013 

Construction period 2013 - 2016

Principal architect Eric Owen Moss 

Design team Dolan Daggett, Hugo Ventura, Eric McNevin, Vanessa Jauregui, Andrew Wright, Emmanuel Osorno, Cayetana Lopez, Daniel Hapton, Fausto Nunes, Zarmine Nigohos, Kyoung Kim 

Landscape architect Land Images 

Photographer Tom Bonner Photography



해당 프로젝트는 건축문화 2018년 5월호(Vol. 444)에 게재 되었습니다.

The project was published in the April, 2018 issue of the magazine (Vol. 444)




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