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Cliff Front 7 (Carbon House) is part of the ‘Uluwatu Surf Villas’; a resort dedicated to surf and travel culture. The overall design is a result of applied challenges through plot boundaries amongst the natural landscape. This tropical modern villa consists of 4 bedrooms and maintains a consistent palette of 100-plus year-old reclaimed teak from Java, reclaimed ironwood from Kalimantan, andesite, terrazzo, local limestone, and floor to ceiling windows. The predominant gesture of the house is it’s polygonal shading element, which introduces a transition space, semi-covered and connecting the indoors with the outdoors. Various folds in the roof give a sense of protection and privacy, and each bedroom bares it’s own signature as a result of the project’s overarching architectural narrative.




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Cladded with reclaimed teak, the ceiling gives a stark contrast to the lime stone walls that pick up the geometric theme on another scale - a big puzzle of individually cut stone plates that are sourced from a quarry near by. An expansive garden scape cascades from the angular infinity pool, back dropped by the Indian Ocean. Custom furniture was created to fit into the buildings unique angles. This villa houses a collection of oversized framed art by Andy Davis.




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카본하우스 

울루와투 서프 빌라스(Uluwatu Surf Villas)는 서핑, 여행, 문화 전용 리조트로, 카본하우스는 이 리조트의 일부로 지어졌다. 전체적인 디자인은 자연 경관 사이의 대지 경계를 통해 풀어냈다. 이 열대 현대식 빌라는 침실 스위트룸 4개로 구성되어 있으며, 100년 이상 된 고재 티크 원목 팔레트 등 현지 재료들로 구성되어 있다. 지붕의 수많은 다각형 선은 지붕으로 덮인 공간의 분위기를 전환시키고, 실내와 실외를 연결한다. 다락방 같은 분위기로 만들어진 객실은 프라이버시를 지켜주는 느낌을 준다.




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여기에 고재 티크 원목으로 만들어진 기하학적 패턴의 천장은 커다란 석판 판넬같은 석회암 벽과 대조된다. 넓은 정원은 인피니티로 이어지며 인도양을 맞이한다. 맞춤형 가구는 건물 고유의 각도에 맞게 만들어졌다. 실내 곳곳에는 서핑의 다양한 모습을 담아낸 화가 앤디 데이비스(Andy Davis)의 아트컬렉션이 걸려있어 울루와투가 가진 이 장소만의 분위기를 더한다.




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SECTION

GROUND FLOOR PLAN




Architects   Alexis Dornieer

Location   Uluwatu, Bali, Indonesia 

Program   Residential 

Area   275㎡

Completition   2019. 3 

Collaborators   Uluwatu Surf Villas 

Photographer   KIE




해당 프로젝트는 건축문화 2020년 2월호(Vol. 465)에 게재 되었습니다.

The project was published in the February, 2020 issue of the magazine(Vol. 465).




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