ⓒ Uzi Porat


Here the visitor moves back and forth across spaces, between the constant evolving seasons of nature and its integration within the architect’s symbiotic approach. Between the outdoor spectacle of the archeological site, emerges out of the volcanic soil and the relaxed, soft design characterizes the facilitated indoor area. The visitor moves also across times.


ⓒ Uzi Porat


This site bridges over more than fifteen hundred years of historical significance. It mediates between an ancient site of religious worship and its possible interpretations within the contemporary political context of Israel’s efforts to reconstruct its national identity. The archeological site includes an ancient synagogue. Estimated to be built in the 5th century - demolished by an earthquake in 749, recently partly restored. The Hebrew name Ein Keshatot (Arabic: Umm el-Kanatir) means -Arches Spring“, is after the ancient synagogue by a spring that flows out of an arched structure. The idea to build the project came up in a later stage of the site’s planning. As a suitable solution for visitors needs, such as a site entrance, visitors flow control hub, necessary services and a site preshow. Thus the building of the Visitors Center became an essential component in the touristic complex. The natural wild area, the topography, geology, the dramatic view, the historical story and the location of the focal points of interest, - all those required a mediational structure. The main architectural challenge was to integrate a stranger body with as little distortion as possible of the original authentic site. The architectural strategy to assimilate the structure symbiotically within the natural surroundings, respects the importance of the main heroes on the site.


ⓒ Uzi Porat


Usually, an architectural planning process begins with a layout plan arranges functions horizontally. However, the process here was initiated in a vertical cross section view. The new space is thus embodied within the topography and appears with only one transparent facade towards west. The view from within the structure, reveals all the main places of interest - to be visited, without competing with the original “Stars”. The west facade combines playfully transparency and the opacity, lightness massiveness. It offers simultaneously a panoramic view and its framed fragmentation. It does so by placing a row of pillars made of massive, local Basalt stones. By utilizing a unique technology these pillars are serving as structural elements that support the structure. In addition, they define the space and at times frame the view. Between the row of the Basalt pillars the visitor sees an all glass wall turning around it, allowing access to walk and experience the view also from behind the stones frame. The entrance space offers initial introduction for the planed tour, in convenient indoor conditions, facilitated with an audiovisual guiding show, from where the visitor can see the ancient synagogue and the spring arched structure. If the glazed facade reminds an open eye in the mountain, the wooden ceiling seems like its eyelashes that are softening the sunlight penerates the indoor space.


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The chosen materials and design, reflects the intention to embed the structure in the natural environment. Exposed concrete, Basalt stone, rustic steel, are characteristically to the area. Keeping these materials raw, with rather dimed light, in a cool and overall silent atmosphere, highlights the significance of the ancient site. The site tour starts and ends in the structure. But when completing the tour, one approaches the space from different direction, to the hall, to summarize and “Digest” the experience, to enjoy the cafeteria, the toilets, and to leave gradually through the “Tunnel” to the open East view of the Golan Heights.


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움 엘 카나티르 유적지의 관광안내소 

이곳의 방문자들은 끊임없이 변하는 계절과 건축가가 만들어 놓은 공생적 접근을 통해 자연과의 통합의 사이를 오고간다. 고고학적 유적지의 장관에서 화산 지대가 모습을 드러내고, 편안하고 부드러운 디자인은 이 특별한 공간을 특징짓는다. 관광객들은 이 공간을 매개로 시간을 넘나든다.


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움 엘 카나티르는 1,500년 이상된 역사적 장소다. 종교 의식이 거행됐던 의의가 큰 고대 종교적 장소이며, 이스라엘이 정치적 맥락안에서 국가 정체성을 재건하기 위해 중재한 곳이다. 유적지는 고대 유대교의 회당이 남아있으며, 이는 5세기에 지어진 것으로 추정된다. 749년에 지진으로 손실되었다가 최근들어 부분적으로 복원됐다. 히브리어 이름인 아인 케샤토(Ein Keshatot. 아랍어로는 움 엘 카나티르. Ummel-Kanatir)는 ‘아치의 봄(Arches Spring)’을 의미한다. 아치형 구조물에서 흐르는 봄의 정취이며 고대 회당 뒤에 있다. 유적지의 관광안내소를 짓는 일은 관광지 조성 후반에 진행되었다. 관광객들은 출입구, 방문객 동선의 중심지, 제공받을 수 있는 필수 서비스, 현장 사전준비 등의 공간이 필요했고, 이러한 해결책으로 인해 관광안내소가 설계됐다. 관광안내소를 짓는 일은 관광지에서 이제 필수적인 요소일 것이다. 이 안내소는 야생 지역, 지형, 지질, 드라마틱한 전망, 역사 이야기 뿐만아니라 가장 흥미로운 위치까지 고려하여 건물에 반영되어야 했다. 원래 부지를 가능한 유지하면서 낯선 건축물과 통합하시키는 것이 가장 중요한 시도였다. 이 넓은 관광지에 남아있는 유적지를 존중하는 자세로 자연환경 내에서 건축물과 공생적으로 동화시키고자 했다.


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일반적으로, 배치 계획에서 수평적으로 평면을 배치하는 것에서부터 건축 계획 과정을 시작한다. 그러나 움 엘 카나티르 유적지의 관광안내소는 단면도부터 작업됐다. 따라서 이 관광안내소는 지형 내에서 구현되며, 서쪽을 향한 하나의 투명 파사드(유리)로 나타난다. 건물 안에서 보이는 유적지의 전망은 기존의 관광 장소들과 경쟁하지 않으면서, 방문해야 하는 흥미로운 주요 장소임을 보여준다. 서쪽의 투명한 유리 파사드는 투명과 불투명, 가벼움과 무거움을 결합하는 요소로 쓰이며, 넓은 파노라마 경관을 제공한다. 또한, 이 지역에서 구할 수 있는 현무암으로 만들어진 기둥이 일렬로 배치되어 있어, 단편화된 프레임을 동시에 제공하기도 한다. 현무암 기둥들은 독특한 기술이 사용되어 구조물을 지탱하는 구조적 요소로도 쓰인다. 이렇게 공간에서 구조적인 역할을 하는 동시에 전망의 프레임으로 작용한다. 관광객들은 일련의 현무암 기둥 사이로 그 주변을 둘러싼 유리벽을 볼 수 있고, 걸어보고 경치를 경험할 수 있다. 입구는 관광객들이 고대 회당과 봄 아치 구조를 느낄 수 있는 형태로 편리한 실내 조건에서 준비된 투어에 대한 주요한 소개를 받는다. 유리로 된 파사드가 산에 있는 인간의 눈을 연상시킨다면, 나무 천장은 실내 공간에 침투한 햇빛을 부드럽게 하는 속눈썹같은 것이다.


ⓒ Uzi Porat


재료와 디자인은 건축물이 최대한 자연에 녹아 들도록 선택했다. 노출 콘크리트와 현무암, 투박한 강철은 이 지역에서 특징적 재료들이다. 이 재료들을 날 것 그대로 유지하면서 보다 희미한 빛과 시원하면서 조용한 분위기를 유지하도록 만들며, 고대 유적지가 가지는 위대함을 강조시킨다. 관광은 이 관광안내소에서 시작하고 끝난다. 그러나 관광을 끝마쳤을 때 홀을 향하거나, 경험을 요약하고 ‘소화’하러 가거나, 카페를 가거나, 화장실로 갈 수 있으며, 골란 고원의 열린 동쪽 전망을 향한 “터널”을 통해 떠날 수도 있는 등 다양한 방향으로 이 유적지를 즐길 수 있을 것이다. 




FLOOR PLAN





Architects   RAZ ARCHITECTS

Location   Natur, the Golan Heights, Israel 

Program   Information center 

Building area   400㎡ 

Gross floor area   430㎡ 

Design period   2012 - 2014

Construction period   2016 - 2018 

Completion   2018 

Principal architect   Danny Raz Arch' 

Project architect   Raz Architects 

Design team   Raz Architects

Landscape   Grinstein- Har Gil. Landscape Architects 

Structural engineer   Alroy Yonatan 

Electrical engineer   SIM Electrical Eng' 

Building Supervision   Mark Bendit Eng' 

Construction   Ronir Construction Company 

Client   Golan Regional Council 

Photographer   Uzi Porat 





해당 프로젝트는 건축문화 2019년 11월호(Vol. 462)에 게재 되었습니다.

The project was published in the November, 2019 issue of the magazine(Vol. 462).










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