ⓒ Rory Gardiner
Originally a decrepit backland area of run down and disused garages and a haven for crime and fly tipping, the location is now gradually developing into a secluded residential enclave. The project was designed and developed with an economy of visual, spatial and structural means. The material palette and the design were kept intentionally simple. The volumes were handled in such a way as to make the most of a small site constrained by overlooking neighbors on most elevations, resulting in a building that has an overall sense of space and calm infrequently seen in properties of this size in London. The careful selection and crafted use of materials create an essential quality that isn’t apparent in the materials themselves. The resulting home, although compact, feels spacious and special.
ⓒ Rory Gardiner
On the ground floor the covered main entrance provides direct access to an open plan living, kitchen and dining area. This area opens out onto a rear courtyard via floor to ceiling glazing which provides a physical and visual continuation of the space. The paving stones form a continuous surface from the front external entrance through the internal areas and out into the rear courtyard. At the point of entry an external bicycle, services and recycling store is provided and, adjacent the door, a full height glazed window. To the rear is a ground floor WC with laundry cupboard. The first floor is accessed via a single flight stair hovering beside the brick wall. On the first floor are 2 bedrooms, each with built-in storage, and a bathroom. Dormer and skylights are carefully positioned to bring daylight in to the interior.
ⓒ Rory Gardiner
In the courtyard a small niched area is incorporated into the brickwork wall for residents to place candles or herbs and plants to make the space their own. The choice of building material for this small Mews House in Highgate was influenced by the original context, and the ongoing development of the mews into a new residential enclave. The prominent gable fronted terrace that faces the A1 carriageway on one side, presents itself to this backland location as a continuous wall of punctuated London Common Brickwork. Discussion with the Haringey Planning department led to a selection of a light coloured brick and mortar for new buildings in the mews, as a contrast to the weathered and dirty commons behind, to unify and instil a sense of continuity to the new developments in the mews, and also to increase light levels along the cobbled passage.
ⓒ Rory Gardiner
Wienerberger Marziale was initially used in the Mews on another project by Russell Jones and continued as the primary material for the small house. Marziale was selected for all external and internal structural walls, and precast concrete paving stones in a light tone to match the brickwork were used throughout the ground floor interior and exterior. The quality of the brickwork has been enhanced through the use of a carefully selected mortar, using white cement, lime and washed river sand, and a subtle manipulation of the surface texture using a method known in Scandinavia as ‘Sækkeskuring’; A similar finish, known as ‘bagging’ was popular in Australia in the 1960s and 70s. This surface finish was appreciated as a way of creating a more monolithic Architecture, without losing the identity of each and every brick. Douglas Fir was used in the first floor rooms and for the entrance joinery. Douglas Fir treads and fir faced structural plywood were used for the stair. To these, white oil was applied as the finish. The building includes underfloor heating throughout and, built to level 3 Code for Sustainable Homes, makes use of a rainwater harvesting system and photovoltaic panels.
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뮤즈 하우스
원래는 낡고 황폐한 차고지가 있는 지역에서 범죄 및 비행으로부터의 안전한 곳으로, 그 장소는 점차 한적한 주거 지역으로 발전하고 있다. 이 프로젝트는 시각, 공간, 구조적 경제로 설계되고 발전되었다. 재료 팔레트와 디자인은 의도적으로 단순하게 유지되었다. 건물은 대부분의 층에서 이웃을 내려다보고 좁은 공간을 최대한으로 활용할 수있는 방식으로 처리되어, 런던(London)에서는 보기 드문 평범한 공간감과 평온함을 갖춘 건축물을 만들었다. 재료의 신중한 선택과 사용을 통해 재료 자체에서 분명하게 드러나지 않는 본질을 끌어 낸다. 그 결과 집은 작지만 넓고 특별한 느낌이 든다.
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1층에는 주 출입구가 있어 개방형 거실과 부엌, 식당 등에 직접 접근할 수 있다. 이 영역은 바닥에서부터 천장으로 이어지는 유리를 거쳐 후면 뜰을 향해 열린 공간으로 시각적으로 물리적 연속성을 제공한다. 포석은 전면 외부 입구에서 내부 영역을 거쳐 뒤뜰로 이어지는 연속적인 표면을 형성한다. 출입 시 외부 자전거, 서비스 및 재활용 가게가 제공되며, 출입문 주변에는 전체 높이의 유리창이 있다. 뒤쪽으로는 지상층의 화장실과 세탁실이 있다. 1층은 벽돌 벽 옆에 있는 독립적인 계단을 통해 이용할 수 있다. 1층에는 2개의 침실이 있으며 각 침실에는 수납 공간과 욕실이 있다. 지붕과 채광창은 채광을 실내로 가져 오기 위해 신중하게 배치되어 있다.
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안뜰에는 벽돌담에 작은 틈새들이 디자인되어 있어 거주자들이 촛불이나 허브와 같은 식물을 두어 공간을 자신만의 공간으로 만들 수 있다. 하이게이트(Highgate)의 이 작은 Mews House의 건축 자재의 선택은 원래의 상황과 새로운 주거 지역으로의 계속적인 개발의 영향을 받았다. 눈에 띄는 전면 테라스들은 한쪽으로 A1 고속도로를 마주보고 있는데, 이것은 런던 커먼 브릭워크(London Common Brickwork)의 연속적인 벽으로 부터 뒷땅에 그 모습을 드러낸다. 해링기(Haringey) 기획 부서와의 토론을 통해 새 건물들은 풍화되고 지저분해진 공유지와는 대조적으로 밝은 색의 벽돌과 박격포를 선택하여, 새로운 발전에 대한 연속성을 부여하고 통합시켰다. 또한 자갈길을 따라 빛의 양을 증가시킬 수 있었다.
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Wienerberger Marziale는 처음에 Russell Jones에 의해 Mews에서 다른 프로젝트에 사용되었고 계속해서 작은 집의 주요 재료로 사용되었다. 모든 외부 및 내부 구조벽에 Marziale가 선택되었으며, 벽돌에 어울리는 경량의 프리캐스트 콘크리트 포장석을 1층 내부 및 외부에 사용했다. 흰색 시멘트, 석회 및 세척한 강모래를 세심하게 배합한 모르타르를 사용하고 스칸디나비아에서 'Sækkeskuring'으로 알려진 방법을 사용하여 표면 질감을 미세하게 조작함으로써 벽돌의 품질이 향상되었다. 호주에서 1960년대와 70년대에 'bagging'이라고 알려진 비슷한 마감재가 인기 있었다. 이 마감 처리는 각 벽돌의 본질을 잃지 않으면서 보다 획기적인 건축물을 만드는 방법으로 높이 평가되었다. 더글러스(Douglas) 전나무는 1층 객실과 입구의 가구에 사용되었다. 더글러스 전나무 발판과 전나무의 전면으로 된 구조용 합판이 계단에 사용되었다. 이것에 흰색오일이 마무리 도포 되었다. 이 건물은 전체적으로 바닥 난방을 포함하고 있으며, 지속 가능한 주택을 위한 단계 3으로 건축되었으며 빗물 수집 시스템과 태양광 전지 패널을 사용한다.
SITE PLAN
SECTION
GROUND FLOOR PLAN
1ST FLOOR PLAN
Arhcitect Russell Jones
Location Highgate, North London, UK
Program Single family house
Building scope 2F
Completion 2015
Principle architect Russell Jones
Desing team Ross Tredget, Nick Vullings and Hannah Guy
Structural design Techniker
Photographer Rory Gardiner
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