ⓒ Hélène Binet


The houses reflect Salter’s unique approach to the design of spaces for living. The structure, volumes and materials are employed to create a series of rooms and circulation spaces that are precisely tuned to domestic use, private peace and sensory experience.


ⓒ Hélène Binet


The houses are primarily made from in situ concrete, either as a double skin wall, or poured with an internal concrete surface. This surface deflects airborne sound, enabling each room to become its own haven. The walls are cast with two kinds of surface: a smooth finish to reflect light, and a birch faced graining that retains shadow. The smooth soffits of the ceiling enable light from high-level windows to enter deep into the room.


ⓒ Hélène Binet


To find new rules for the inhabiting of structure required a new courage, a new measure for the installation of components and inset joinery. Handmade, on-site fabrication is dominant at Walmer Yard, which requires, as David Pye writes, “the workmanship of risk”. Completion becomes a matter of judgement, assembly, drawings and details merely indicative, as decisions are made locally, by expert craftsman, always trying to achieve consistency and rigour.


ⓒ Hélène Binet


Each room is serviced with a piece of architectural furniture: a bathroom, lavatory or cupboard, constructed from black steel. Straight from the rolling mill, finished with beeswax, its surface retains carbon residue and blue heat stains. These black structures sit profiled against the light, their height acting as a datum, their industrial presence softened by the use of a range of wooden and richly painted surfaces.


ⓒ Hélène Binet


Flexibility of space has been a major consideration throughout: doors like walls can be swung back over each other to increase or decrease space - and to offer alternative uses for the room. The manipulation of the geometry of both plan and section makes the internal space feel extensive. A constant inventiveness allows light and shadow to play across the rooms throughout the day, so that every moment of light can be appreciated, as it is scooped, interrupted, filtered and shuttered.


ⓒ Hélène Binet


The architectural vocabulary changes at top floor level, where a series of yurt-shaped rooms, reminiscent of the ‘pepper pots’ on the leads of Elizabethan country houses, enable the interior to interact with the skyline of Holland Park. What Alison and Peter Smithson used to call ‘sky catchers’, these timber structures are covered by tiled copper roofs that pick up the asymmetrical forms of the structure.


ⓒ Hélène Binet


이 주택은 Salter의 주거 공간에 대한 독특한 접근 방식을 반영한다. 구조, 볼륨, 재료들은 가정용, 개인적인 평온과 감각적 경험에 정확하게 맞추어진 방의 연속성과 순환하는 공간을 만들기 위해 사용되었다. 이 주택은 주로 이중벽 또는 내부 콘크리트 표면과 함께 현장치기 콘크리트로 만들어진다. 이 표면은 공기로 운반되는 소리를 편향시켜 각각의 방이 천국처럼 느껴지도록 한다. 벽에는 두가지 종류의 표면이 드리워져 있는데, 하나는 빛을 반사하는 부드러운 마무리가 된 면이고 다른 하나는 그림자를 유지하는 자작나무 무늬로 칠해진 면이다. 천장의 매끄러운 처마 밑면은 높은 높이의 창문으로 부터 들어오는 빛을 실내 깊숙히 들어올 수 있게 하였다.


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구조물의 거주에 대한 새로운 규칙을 찾는 것은 용기와 구성 요소 및 삽입물 설치를 위한 새로운 방법이 필요했다. David Pye가 쓴 것처럼 “위험에 대응하는 기술”이 필요한 Walmer Yard에서는 손으로 제작되고 현장 제작이 지배적이다. 완성을 위해서는 판단, 조립, 도면 및 세부사항이 중요한 사항이 되며, 이는 항상 일관성과 엄격함을 달성하려고 노력하는 전문 기술자가 현장에서 직접 결정을 내릴 때만 나타난다.


ⓒ Hélène Binet


각 방은 욕실, 화장실 또는 검은색의 강철로 제작된 찬장과 같은 건축적 가구로 채워져 있다. 밀랍으로 마무리된 압연기 표면에는 탄소 잔류물과 푸른 열기의 자국이 남아있다. 이 검은 구조물은 빛에 대해 윤곽이 잡혀 있고, 높이는 기준이 되고, 목재와 풍부한 페인트 칠을 한 표면을 사용하여 산업화된 존재를 부드럽게 한다.


ⓒ Hélène Binet


공간의 유연성은 주요 고려사항이었다. 벽과 같은 문은 공간을 늘리거나 줄이기 위해 서로 뒤쪽으로 움직일 수 있으며, 방 대신 사용할 수 있도록 했다. 계획과 단면 모두 기하학을 조작해 내부 공간을 넓게 느낄 수 있게 한다. 끊임없는 창의력은 빛과 그림자가 하루종일 방을 넘나 들며 빛이 모이고, 차단 되고, 걸러지고 닫히는 것과 같이 빛의 매 순간을 감상할 수 있게 하였다. 건축적 어휘는 최상층에서 바뀐다.


ⓒ Hélène Binet


Elizabethan country houses를 이끈 ‘후추통’을 연상시키는 유르트 모양의 방이 있어 인테리어가 네덜란드 정원의 스카인 라인과 함꼐 상호작용할 수 있게 한다. Alison과 Peter Smithson이 ‘스카이 캐쳐’라고 불렀던 이 목재 구조는 비대칭 형태를 이루고 있고, 타일로 된 구리 지붕이 덮여 있다.


AXONOMETRIC OF ENTRANCE


ELEVETION


ELEVATION


SECTION


DETAIL


GARAGE LEVEL


UPPER GROUND FLOOR PLAN


1st FLOOR PLAN


2nd FLOOR PLAN


ROOF LEVEL



SKETCH A


SKETCH B


SKETCH C


SKETCH D



Architect Peter Salter

Site area 450㎡ 

Gross floor area 9,076㎡

Design period 2003 - 2008 

Construction period 2009 - 2017 

Principal architect Peter Salter 

Associate architect Fenella Collingridge 

Collabotors Mole Architects, John Comparelli Architects

Structural engineer Tony Holdbrook, Chentan Palmer @ Parmerbrook 

Electrical engineer Shaw Building Group 

Photographer Hélène Binet



해당 프로젝트는 건축문화 11월호(Vol. 438)에 게재 되었습니다.

The project was published in the November issue of the magazine (Vol. 438)




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