ⓒHernán de Almeida

기억
MEMORY

 

마리나 하우스는 부에노스아이레스에서 390km, 피나마르에서 북쪽으로 불과 13km 떨어진 부에노스아이레스 해안 사구의 민간 개발지인 코스타 에스메랄다에 위치해 있다. 아카시아와 해송의 오래되지 않은 조림지와 토종 목초지가 공존하는 경관적 가치가 큰 도시 단지이며, 다양한 나무가 모여있는 숲의 일부 부문을 보존하고 있다.

 

불규칙한 형태를 하고 두 개의 거리로 둘러싸인 토지는 주변 부지와 1.5m에서 2m 사이로 높이가 있다. 이러한 높이의 차이는 접근을 어렵게 만들면서도 공공 공간 및 주변 지역과 관련하여 추가적인 조치를 취할 필요 없이 충분한 프라이버시를 제공한다. 반면에, 부지의 뒷면과 인접 부동산 사이에는 좋은 경치의 즐거움을 보장하고 프라이버시를 제공하는 중요하고 어린 나무 숲과 함께 건물이 없는 도시 구역이 있기 때문에 특권적인 위치를 가지고 있다.

 

La Marina House is located in Costa Esmeralda, a private development on the dunes of the Buenos Aires coast, 390 Km from Buenos Aires and only 13Km north of Pinamar. It is an urban complex of great landscape value in which native pastures coexist with a young forestation of acacias and maritime pines and preserves some sectors of consolidated forest.

 

The land, of irregular shape and surrounded by two streets, is elevated between 1.5m and 2m with respect to these and the neighboring lots. This difference in height, while making access difficult, provides sufficient privacy without the need for extra measures in relation to the public space and neighbors. On the other hand, it has a privileged location, since between the back of the lot and the adjoining property there is a sector of the urbanization defined as free of construction, with an important and young grove of trees that guarantees the enjoyment of good views and provides privacy.

 

ⓒHernán de Almeida
ⓒHernán de Almeida

첫 번째 인터뷰에서 고객들은 노출된 콘크리트의 웅장한 특성을 알고 있었고, 그들의 요청에 따라 그들의 장비의 상당 부분을 포함하여 완전히 이 재료로 지어진 집을 원한다는 것을 분명히 했다. 비록 그들은 콘크리트와 색상과 질감의 대조로 자신을 표현할 수 있는 다른 재료를 사용함으로써 이러한 극도의 균일성을 깨뜨릴 가능성을 스튜디오의 재량에 맡겼지만, 그들의 결정은 유지 보수가 필요하지 않을 것을 보장하길 요구했다.

 

그들은 집의 사용과 관련하여, 가족은 부부와 두 어린 딸로 구성되어 있지만, 1년 중 다른 시간대에 친구들과 공유하고 때때로 임대할 수 있는 것을 목표로 하기 때문에, 이 집은 12명을 수용할 수 있는 시설을 가져야 한다고 지적했다. 이를 위해, 그들은 손님용 침실과 욕실, 차량과 해변 장비를 보관할 수 있는 창고 공간, 그리고 야외 활동을 위한 넓은 반만 가려진 공간과 두 대의 차를 위한 주차 공간을 갖는 것이 필수적이라고 생각한다. 그들은 전체 공사가 300㎡를 초과할 수 없다는 것을 확인했기 때문에, 침실 중 2개만 부부용으로 설계하고(하나는 개인 화장실이 있다) 나머지는 객실처럼 최소한의 공간으로 해결할 것을 제안했다. 이 자원은 의심할 여지없이 여름 주택의 주인공인 사회적 영역을 위해 가능한 한 많은 공간을 남겨둘 수 있도록 한다.

 

이에 따라 필지와 주변 환경이 균등하지 않아 발생하는 상황에 대응하기 위해 반층으로 배치되고 완만한 경사의 계단으로 연결된 2개의 직사각형 프리즘으로 주택을 해결할 것을 제안하였다.

 

In the first interview, the clients, aware of the noble qualities of exposed concrete, make it clear that they want a house entirely built in this material, including in their request also a considerable part of its equipment. Although they left to the studio's discretion the possibility of breaking with this extreme uniformity by using some other material that can express itself in contrast both in color and texture with concrete, they required that their decision would ensure zero maintenance.

 

In relation to the use of the house, they pointed out that, although the family is made up of the couple and two young daughters, this house has to have facilities for 12 people, since their objective is to share it with friends at different times of the year and to have the possibility of renting it occasionally. For this purpose, they find it essential to have a service bedroom and bathroom, a storage room to keep a vehicle and beach equipment, as well as spacious semi-covered areas for outdoor activities and parking for two cars. As they established that the total construction may not exceed 300m2, it was suggested that only 2 of the bedrooms be designed for matrimonial use (one with private bathroom) and the rest be resolved as minimum spaces, like cabins. This resource allows reserving as much space as possible for the social area, undoubtedly the protagonist in summer houses.

 

In order to respond to the situation created by the significant unevenness between the lot and its surroundings, it was proposed to resolve the house in two rectangular prisms arranged at half levels and connected by gently sloping stairs.

 

ⓒHernán de Almeida
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거리 중 한 곳을 향하는 볼륨은 접근할 수 있는 단 위에 있다. 이것은 기존의 높이 차이를 줄이고 경사로와 작은 계단을 통해 차량과 보행자의 접근을 가능하게 하기 위해 지형의 상부 레벨보다 1m 아래에 위치한다. 차고와 홀은 천장에 닿지 않는 케브라초 목재 널빤지 볼륨으로 정의되는 창고공간과 손님용 방뿐만 아니라 이 접근 플랫폼에 위치한다. 4개의 기둥으로 전체 볼륨을 지지하는 구조적 제안에 추가된 이 자원은 입구를 표시하는 순수한 콘크리트 프리즘의 아이디어를 잘 드러낸다. 제한적으로 개방된 높은 볼륨은 침실과 욕실을 수용하여 더 큰 프라이버시를 요구하는 집의 부문이 공공 도로와의 접촉 및 집의 사회 생활로부터 격리되도록 한다. 침대, 선반, 창고 공간 등 모든 장비는 유지 보수 또는 사용으로 교체할 필요가 없도록 고객의 요청에 따라 콘크리트로 만들어졌다.

 

기존과 달리 실내외 모든 사회활동이 배치된 두 번째 프리즘은 넉넉하게 개방되어 야외활동과 연결된 자연지형에 부지 자체가 제공하는 것은 물론이고 환경이 제공하는 경관의 향유를 가능하게 한다.

 

전체 부피 측정의 형식적 단순성은 두 가지 자원으로 나누어진다. 하나는 두 프리즘의 측면 덮개를 부지의 가장 긴 앞면의 방향과 일치하도록 돌려 내부 공간의 직교성과 전체 부피 측정의 시야에 왜곡을 생성하는 것이다. 두 번째는 정점광의 들어오게 하는 접이식 지붕과 태양의 경로에 따른 공간의 다중 인식이다.

 

The volume facing one of the streets is elevated above the access platform. This is located 1m below the upper level of the terrain in order to reduce the existing height difference and thus enable vehicular and pedestrian access by means of a ramp and a small staircase. The garage and the hall are located on this access platform, as well as the storage room and the service room, defined by a volume of quebracho wood planks that does not reach the ceiling. This resource, added to the structural proposal of supporting the entire volume with only four columns, reveals the idea of a pure concrete prism suspended in plain sight that marks the entrance. This elevated volume, with controlled openings, houses the bedrooms and bathrooms so that the sector of the house that requires greater privacy is isolated from contact with the public road and also from the social life of the house. All the equipment - beds, shelves, storage areas - were made of concrete according to the client's request so as not to require maintenance or replacement with use.

 

The second prism where all indoor and outdoor social activities are arranged, unlike the previous one, rests on the natural terrain connected to outdoor activities through generous openings and making possible the enjoyment of the landscape provided by the environment as well as the one proposed for the lot itself.

 

The formal simplicity of the whole volumetric is broken with two resources. One is the turning of the side covers of the two prisms to align them with the direction of the longest front of the lot, producing distortions in the orthogonality of the interior spaces and in the vision of the entire volumetry. The second is the folding of the roofs that allows the entry of zenithal light and with it the multiple perceptions of the spaces according to the path of the sun.

 

FLOOR PLAN_ACCESS
FLOOR PLAN
SECTION
SECTION

 

 

건축가  Besonias Almeida Arquitectos
위치  부에노스아이레스 , 아르헨티나
용도  단독주택
연면적  290 m²
준공  2024
대표건축가  Micaela Salibe, Gisela Giovannetti, Hernán de Almeida
디자인팀 
Arch. María Victoria Besonías, Arch. Guillermo de Almeida
사진작가  Hernán de Almeida




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