ⓒChuan He

 

 

 

Fragmented construction
When reaching the central area, the light floats which is from the giant curved LED screen on the top and dyes the surroundings. Guests can see the whole picture of the restaurant here. In the use of formal language, the designer adopts fragmented and de-symbolized strategies but maintains the continuity of the overall spatial sequence. By operating the structures and materials in the space, and intervening in the layout of the furnishings, the designer creates multiple montage spaces with different sizes and states but connected each other. The golden wine house which is inspired by the tea room combines classical and modern styles, covering functions such as reception and tasting. The dense forest wraps the golden area and becomes a self-evident way that symbolizes the process of meditation. This is a kind of commemoration of oriental aesthetics. Its implicit inner quality is revealed through modern context where takes the space as a medium to establish the relationship between time and space and forms a narrative space.

 

Pine shadow in the pond, fish on the tree
Baozhang Sun, the magistrate of Henan in Qing Dynasty, said ‘Fishes swim across the pine shadows in the pond like they’re on the tree. Horses gallop on the scholar tree shadows on the ground like they’re on the branches.’, which has been taken as the metaphor of the light reflection and direct transmission. Here, the use of the mirror does not make the space excessively lose its subjectivity, but instead makes the client's somatosensory consciousness and visual perception fully respected, concealed, spanned, linked, and felt secretive beauty. The restaurant dining hall uses highly reflective materials, and the reflected scenery invisibly enriches the level of space and visually expands the space. The frame-like mirror surface breaks the heaviness of the solid wall. Guests can enjoy the scene through the mirror that big fishes swim among the mountains in the LED screen, which can be taken as the response to the theme of the mysterious realm.

 

Scholar shadow paves on the ground, the horse stands on the branch
Walking inward again, there is a tea tasting area in the box, where the dinners can take a short break before and after the meal. Upon opening the sliding door, the dining table is set with wine and delicacies. Diners can enjoy the feast while looking at the scenery outside the window here. In the lounge next to the other large box, the L-shaped sofa relies on the original space, and the light and warm color diffuse from its bottom. There are decorative paintings of silk scarves on the walls. Differentiated themes will match different types of boxes with varied needs. This is a quiet and private space where diners can choose to meditate quietly after the banquet. Taking the central island as the center of the restaurant, and bar counter function as the response to current lifestyle. 

 

 

 

ⓒChuan He

 

 

 

파편화된 구조
중앙 공간 상단의 거대한 곡면 LED 스크린에서 나오는 빛이 떠다니며 주변을 물들인다. 손님은 여기에서 레스토랑의 전체 사진을 볼 수 있다. 공식적인 언어를 사용할 때 디자이너는 단편화되고 기호화되지 않은 전략을 채택하지만 전체 공간 시퀀스의 연속성을 유지한다. 공간의 구조와 재료를 조작하고 가구 배치에 개입함으로써 디자이너는 크기와 상태는 다르지만 서로 연결된 여러 몽타주 공간을 만든다. 다실에서 영감을 얻은 골든 와인 하우스는 고전과 현대적인 스타일이 결합되어 리셉션과 시음 등의 기능을 다룬다. 울창한 숲은 황금빛 공간을 감싸며 명상하는 과정의 상징성을 보여준다. 이것은 일종의 동양미학을 기념하는 것이다. 공간을 매개체로 시간과 공간의 관계를 형성하고 서사적 공간을 형성하는 현대적 맥락을 통해 내재된 내면을 드러낸다.

 

연못의 소나무 그림자, 나무 위의 물고기
청나라 허난성의 관리인 Baozhang Sun의 “물고기들은 연못의 소나무 그늘을 가로질러 나무 위를 헤엄친다. 말이 나뭇가지 위처럼 땅에 드리운 선비나무 위를 질주한다."라는 말은 빛의 반사와 투과를 비유적으로 표현한 것이다. 여기서 거울의 사용은 공간의 주체성을 과도하게 상실하게 만드는 것이 아니라 건축주의 체감각적 의식과 시각적 지각을 완전히 존중하고, 은폐하고, 확장하고, 연결하여 신비로운 아름다움을 느끼게 한다. 레스토랑의 다이닝 홀은 반사율이 높은 재료를 사용하고 반사된 풍경은 눈에 띄지 않게 공간을 시각적으로 확장한다. 프레임 같은 거울 표면은 단단한 벽의 무거움을 깨뜨린다. 거울을 통해 큰 물고기가 산 사이를 헤엄치는 장면을 LED 스크린으로 감상할 수 있으며, 이는 신비로운 영역을 주제로 한 반응이라고 할 수 있다.

 

땅에 드리운 학자의 그림자와 나뭇가지에 서 있는 말
다시 안쪽으로 들어가면 차를 시음할 수 있는 공간이 있어 식사 전후로 휴식을 취할 수 있다. 미닫이문을 열면 식탁에 와인과 별미가 차려진다. 이곳에서 창밖의 풍경을 바라보며 식사를 즐길 수 있다. 라운지에는 L자형 소파가 있으며 바닥에서 가볍고 따뜻한 색상이 확산된다. 벽에는 실크 스카프의 장식 그림이 있다. 차별화된 테마는 다양한 요구 사항을 가진 다양한 유형의 상자와 일치한다. 또 다른 공간은 식사가 끝난 후 명상을 할 수 있는 조용하고 프라이빗한 공간이다. 중앙의 아일랜드를 중심으로, 바 카운터는 현재의 라이프 스타일에 대응한다. 

 

 

 

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ⓒHaha Lu

 

 

 

Architects     Daxiang Design Studio
Location   Changsha, Hunan province, China
Building area   1,256㎡
Project period   2020. 03 - 2021. 01
Design team    Jianyu Jiang, Shui Li, Yue Qin, Yue Yu, Weiwen Shi
Furnishing design   Ting Lou, Qingyun Xia
Material design   Yongliang Liu
Photographer   Chuan He, Haha Lu




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