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This museum is located in the office and commercial district of a unique development area in Foshan City, China. The client is a part of a family that founded an international company based in Foshan. In response to a desire to contribute to the culture of his hometown, the architect designed a museum that houses his personal collection, which ranges from traditional to modern art.

The site is adjacent to an affiliate business headquarters owned by the client in the north and east as well as a public park to the south. Our proposed design effectively connects the surrounding facilities, reaching beyond the site’s boundaries to enhance the urban environment.

 

 

 

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The client named this project “He Art Museum” in reference to the Chinese characters of peace and harmony, which can be achieved by an effective combination of art and culture. In Chinese culture, particularly in the ancient Nanyue culture of the Lingnan region, the circle has been used in architecture and art as the yin yang symbol of harmony. With harmony as our architectural motif, the design team endeavored to create a new focal point of Nanyue culture, whose circular form would represent a geometry rooted in the region’s vernacular.

 

 

 

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They constructed the space to resemble a single ripple spreading through a great body of water. The core is positioned at the node of the metaphorical “dropped pebble,” its energy reverberating to its surroundings as the diameter of its wave gradually and concurrently increases. In more concrete terms, the building is informed by four vertically stacked circular volumes and expanding in fixed increments. This three-dimensional arrangement of shifting circles gives each space a clear axiality and creates a varied and dynamic sequence. It also generates adequate shade outside the building, which is ideal for the Lignan region’s subtropical climate.

 

 

 

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The circular volume will comprise human-scale features such as a café, exhibition space for traditional art in Nanyue, and modern and contemporary art. To create a flexible space for exhibiting the client’s modern art collection and a range of exhibits, we added a simple rectangular volume with high ceilings. The visual contrast between the “circle” and the “rectangle,” as well as the spatial misalignment produced at their point of collision, gives this gallery a distinctive personality.

 

 

 

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The circular layers are joined by a single five-story atrium enveloped by a double helix staircase. Forming the structural and conceptual center of the building composition, this bold vertical area links each floor visually, while its two-fold stairs allow for diverse circulation patterns.

 

 

 

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The architect employed water as the landscaping motif to establish a space where people from the surrounding offices and commercial buildings could relax and reflect. The spanning water feature complements the circular structure, acting as a mirror to the sky and greenery and highlighting its distinct qualities. The architect hopes this gallery will become a new focal point for Nanyue culture and provide a symbolic place for people to gather in peace and harmony.

 

 

 

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공간적 미학이 담긴 나선형 계단을 따라 관람하는 미술 박물관, 허 아트 박물관
중국 포산시의 개발 지역 내의 업무상업지구에 있는 허 아트 박물관은 고향 문화에 공헌하기 위하여 전통 미술부터 현대 미술에 이르는 건축주 개인의 소장품을 전시하는 전시관이다. 대지는 북쪽과 동쪽으로 고객이 소유한 계열사 본부와, 남쪽으로 공원에 인접해 있다. 건축가가 제안한 설계는 대지 경계를 넘어 주변 시설을 효과적으로 연결하여 도시 환경을 개선한다.

 

 

 

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허 아트 미술관의 이름은 예술과 문화의 효과적인 결합을 통해 달성할 수 있는 평화와 조화의 한자를 참조하여 건축가가 직접 지은 것이다. 중국 문화, 특히 고대 남월 문화에서 원은 조화에 대한 음과 양의 상징으로 건축과 예술에 사용되었다. 건축 모티브로 ‘조화’를 채택하여, 그 원형의 형태가 이 지역의 주택 양식에 근거한 기하학을 나타내어 남월 문화의 새로운 중심지를 만들고자했다.

 

우리가 만든 공간은 거대한 수역을 통해 퍼지는 하나의 물결을 닮았다. 코어는 은유적인 “떨어진 조약돌”의 노드에 위치하며, 파동의 직경이 점차적으로 동시에 증가함에 따라 에너지가 주변으로 반향한다. 구체적으로 말하자면, 건물은 수직으로 쌓인 4개의 원형 매스로 그 형태를 갖추며 고정된 증가량으로 확장된다. 이렇게 3차원적인 어긋난 원의 배열은 각 공간에 명확한 축성을 제공하며 다양하고 역동적인 시퀀스를 생성한다. 또한, 건물 외부에 적절한 그늘을 생성하여 이 지역의 아열대 기후에 이상적이다.

 

원형 매스는 카페 및 남월의 전통 미술품 및 근현대 미술품의 전시 공간을 위한 휴먼 스케일 규모의 기능으로 구성된다. 건축주의 현대 미술 컬렉션과 다양한 전시물을 전시할 수 있는 유연한 공간을 만들기 위해 천장이 높은 단순한 직사각형 매스를 추가했다. “원”과 “사각형” 사이의 시각적 대비와 충돌 지점에서 생성된 공간적 불일치가 이 미술 박물관에 독특한 개성을 부여한다.

 

원형 층은 이중 나선 계단으로 둘러싸인 단일 5층 아트리움을 통해 연결된다. 건물 구성의 구조적, 개념적 중심을 형성하는 이 굵은 수직적 영역은 각 층을 시각적으로 연결하고, 이중 계단은 다양한 순환 패턴을 허용한다.

 

조경 모티브로 물을 사용하여 주변 사무실과 상업 건물의 사람들이 휴식을 취할 수 있는 공간을 마련했다. 넓게 펼쳐진 수공간은 원형 구조를 보완하여 하늘과 녹지를 비추는 거울 역할을 하며 그 독특한 특성을 강조한다.

 

이 갤러리가 남월 문화의 새로운 초점이 되어 사람들이 평화롭고 조화롭게 모이는 상징적인 장소가 되기를 바란다.

 

 

 

SKETCH

 

 

 

SECTION

 

 

 

FLOOR PLAN

 

 

 

 

Architects  TADAO ANDO ARCHITECT & ASSOCIATES
Location 
Foshan, Guangdong, China 
Site area 8,650.5m2 
Building area 2,780.0m2 
Gross floor area 16,340.0m2 
Building scope B2, 4F 
Design period 2014. 4 - 2017. 2 
Construction period 2017. 2 - 2020. 10 
Completion 2020
Principal architect Tadao Ando 
Architect of record Midea Real Estate Holding Limited 
Design team (Tadao Ando Architect & Associates)Masataka Yano, Kazutoshi Miyamura 
Structure Reinforced Concrete
Construction China State Construction Engineering Corporation Limited 
Client He Art Museum 
Photographer HEM 

 

 

해당 프로젝트는 건축문화 2021년 2월호(Vol. 477)에 게재 되었습니다.

The project was published in the February, 2021 issue of the magazine(Vol. 477).

 

February 2021 : vol. 477

Contents : RECORDS THE EXPERIMENT TO FACE A REALITY IN AN INFINITE GRID : NEWS / COMPETITION / BOOKS : SKETCH PINK PAVILION IN PAVLOVSK / NEVEROVA OLESYA : RECENT PROJECT GLAMTREE RESORT EMBRACES N..

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