ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


This 20-foot-wide wood frame townhouse, located at the end of a row along a narrow side yard, had existing front and rear extensions. The building volume was selectively manipulated-in some cases through addition, in others through subtraction-to improve room sizes, sequences and adjacencies. Generously sized skylights, window walls and glazed corners were employed to make the most of available natural light.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO

 

The front extension was carved away at the corner to create a covered front porch, wraparound window and mudroom. The rotation of the front door-now perpendicular to the street-attenuates the entry sequence (meaning the visitor doesn’t enter directly into the main volume, as in a typical row house). To open up the exposed wall to available light, the stairs were relocated to the party wall. Instead of a straight run, the stairs take a ninety-degree turn and are lit from above, by a large skylight. The corners of the living room and dining rooms were eroded to bring light in and extend views diagonally.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO

 

The rear extension was widened to about 15 feet to create a generous mahogany-paneled kitchen with an island, pantry and home office nook. A deck off the kitchen extends the materiality of the interior living spaces out into the yard. Upstairs, the master suite is located at the front and insulated from the bustle of the house by an airlock of two parallel pocket doors. 


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


A windowed walk-in closet, sky-lit bathroom and west-facing glazed wall bring lots of light inside. In the back, corner-wrapping windows take advantage of the open skies behind the house to bring generous amounts of light into the children’s bedrooms. White oak, used for floors, stairs and built-in shelving and cabinets throughout the house, keep the palette pale and neutral.

 ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


In the bathrooms, oak elements mix with cement tile and ceramic mosaics in blue and white. In the basement, which is set up as a family room and equipment storage space, vinyl tiles in a graphic pattern provide visual interest. Outside, tongue and groove white cedar siding, paired with integrated fencing and planters, creates crisp square corners. Rectangles of gray stain wrap the corners and insets to emphasize the volumetric shifts in the facade. 


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


20번가 주택

너비가 대략 6m인 이 목구조 연립주택은 좁은 마당을 따라 줄지어 있는 집들 마지막에 위치하여 기존 집의 앞과 뒤쪽을 증축했다. 기존 건물은 부분적으로 활용했는데, 방의 크기, 순서 및 인접 공간을 개선하기 위해서 어떤 부분은 더하고, 또 어떤 부분은 빼냈다. 자연광을 최대로 활용하기 위해 넉넉한 크기의 천창, 창 그리고 코너 창문이 활용되었다.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


앞쪽 증축은 지붕 있는 현관, 창 그리고 신발장을 만들기 위해 모서리를 깎았다. 현관문의 회전 방향은 거리와 직각을 이뤄 출입 장면이 눈에 띄지 않는다 (이 뜻은 보통 연립 주택과는 달리, 방문자들이 바로 주 공간으로 들어가지 않는다는 뜻이다.)노출된 벽에 빛을 개방하기 위해 계단을 파티 벽으로 옮겼다. 직선 계단이 아닌 90도로 돌아가는 계단으로, 큰 천창이 위에서 빛을 비춘다. 거실과 응접실의 코너에 창을 내어 빛을 더 들이고 대각선 방향으로 시야를 넓혔다.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


뒤쪽으로는 약 4.5m 정도 넓혀, 여유로운 마호가니 주방 및 아일랜드 식탁, 식료품 저장고 그리고 조그마한 사무 공간을 만들었다. 주방에서 이어진 데크는 실내 생활 공간의 중요성을 마당까지 이어준다. 위층의 안방은 전면에 위치하며 이중 평행 포켓 도어로 에어 로크가 집의 소음을 차단해준다.  창을 낸 워크인 수납장, 천창 있는 화장실, 그리고 서쪽의 유리 창이 내부로 많은 빛을 들여온다. 


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


뒤쪽에 있는 코너 창은 아이들의 방은 집 뒤편의 뻥 뚫린 하늘이 많은 양의 자연광을 가져와준다. 집안 곳곳에 바닥, 계단, 빌트인 선반 그리고 캐비닛을 밝은 오크 목재를 사용하여 연하고 중립적인 색상을 유지했다.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


화장실에는 오크 목재 요소들과 시멘트 타일 그리고 흰색과 파란색의 세라믹 모자이크 타일을 섞었다. 가족 오락 공간과 창고로 꾸며진 지하에는 비닐타일에 눈을 즐겁게 해주는 패턴이 사용되었다. 바깥에는 편백 목재 판으로 플랜트 박스와 울타리와 합쳐 날렵한 정사각형 모서리를 만든다. 코너를 감싼 사각형의 회색 스테인 편백 목재는 입면에 매스의 역동성을 강조하기 위해 넣었다.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO



Architect BFDO Architects

Location Brooklyn, New York, USA

Principal Architect Alexandra Barker, AIA

Project Manager Ryan Griffin

Engineers Zaki Albanna

Completion 2017. 3

Photographer Francis Dzikowski/OTTO




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