ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


A 1950s ranch house failed to make the most of its 17-acre site overlooking two converging creeks. The owners wanted to enlarge the house and take advantage of the sweeping vistas and light reflected off the water. The house was torn down to its foundation, which had to be kept in part due to the building’s proximity to the water. (The Chesapeake Bay Act would have required that a new structure shift significantly away from the shore.)


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A new entry on the east facade divides the original south-facing volume from the den extension to the north, creating a breezeway with a water view and access to a wraparound desk. An exterior stair continues the breezeway sequence, which culminates in a rooftop garden.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


Inside, the living spaces feature a three-sided, storefront-like glass enclosure offering views to the south, west and north, with large sliding doors leading to the deck. The open plan of the kitchen, living and dining rooms is punctuated by a two-sided fireplace, which separates dining and living areas.


ⓒ Francis Dzikowski/OTTO


Skylights on either side allow light to bounce off the surface of the chimney volume. The L-shaped kitchen has a 12-foot-long island, topped in Namibian white marble-the same material used for both fireplace surrounds. Adjacent guest bedrooms are located at the eastern end of the first floor; each offers sweeping waterfront vistas. The bathroom for one of them doubles as a powder room for guests.


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The den wing has been extended to incorporate an interior stair leading to the new second floor master suite. In the master bathroom, the tub is raised up two steps in the northwest corner of the bathroom to afford bathers a multidirectional treetop view.


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A skylight over the bed washes the yellow wall behind the headboard in light. Outside, planted rows of herbs and flowers comprise a “capsule farm” on the rooftop. The flora delineates an outdoor seating area while giving the master bedroom added privacy.


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1950년대 목장주 주택은 두 개의 개천이 만나는 68,796.56㎡ 대지를 제대로 활용하지 못했다. 건물주는 집을 넓히고 물이 반사되는 빛과 밝은 경치를 이용하고 싶어 했다. 건물이 물과 근접하기 때문에 기초까지 철거해야 했다. (체사 피크 만 법(The Chesapeake Bay Act)이 새로운 구조물은 해안에서 멀리 떨어진 곳에 세우라고 요구했을 것이다.)


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동쪽 파사드의 새로운 입구가 북쪽으로 확장된 서재에서부터 기존의 남쪽을 바라보던 매스를 나누고 물가 풍경이 보이는 옥외 통로를 만들고 ㄷ자 책상으로 연결한다. 외부 계단은 옥외 통로를 연결하고 그 끝에는 옥상정원이 있다. 생활 공간 내부에는 삼면 유리 전면 특징으로 남쪽, 서쪽, 북쪽 경치를 보여주며 큰 슬라이딩 문은 데크로 연결된다. 주방, 거실, 응접실의 오픈 플랜 사이에 양면의 벽난로가 응접실과 거실 사이를 나눠준다. 양쪽에 있는 천창이 굴뚝 벽면에 빛을 반사 시켜준다. L자 모양 주방은 3.7m 길이의 아일랜드 식탁이 있고 하얀 나미비아 대리석 상판이 사용되었으며 벽난로 주변도 같은 재질로 마감하였다.


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가까운 손님방들은 1층 동쪽 끝에 위치한다; 각각 방들은 물가 전면 풍경이 제공된다. 그 중 한 화장실은 손님들을 위해 파우더룸을 겸용하고 있다. 2층 안방으로 가는 내부 계단을 포함하기 위해 서재를 확장 시켰다. 안방 욕실의 욕조는 계단 2단 올라가 북서쪽 코너에서 여러 방향의 나무를 내려다볼 수 있다. 침대 위의 천창은 머리맡 뒤 노란색 벽에 자연광을 쏟아 내린다. 옥상 위 바깥에 허브와 꽃들이 줄지어 심어진 “캡슐 농장”이 있다. 이 초목들은 야외에 앉을 자리를 마련할 뿐만이 아니라 안방에 프라이버시를 더한다


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Architect BFDO Architects

Location Montross, Virginia, USA

Principal architect Alexandra Barker AIA

Engineers Leslie E. Robertson Associates, Structural Engineer

Completion 2017. 6

Photographer Francis Dzikowski/OTTO




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